افغانستان-به-سوی-ناکامی-تازه-در-حرکت-است

محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری میگوید که اگر رقابت های منفی و اختلافات درون قومی در کشور حل نگردد افغانستان به سوی یک ناکامی دیگر پیش میرود.

به گزارش افغان خبر: محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری  روز جمعه (28عقرب) در مراسمی  به مناسبت تجلیل از (بیست و ششمین سالروز شهادت صادقی نیلی، چهلمین روز شهادت سمیه محمدی عضو شورای ولایتی ولایت دایکندی و اولین سالگرد شکریه تبسم) نگرانی خویش را از رقابت های منفی در کشور اعلام کرد.

وی گفت که باید قدرت به صورت درست میان همه اقوام با در نظر گرفتن عدالت اجتماعی تقسیم گردد.

به گفته معاون دوم رئیس جمهور، گرچه در مورد تقسیم قدرت گام های کوچک برداشته شده، اما هنوز با هدف رسیدن به مشارکت عادلانه، فاصله زیاد داریم.

معاون رییس جمهور گفت به منظور تأمین عدالت در توزیع قدرت، این روزها روی طرحی کار می شود که چگونه در این عرصه یک ریفورم مجدد به اجرا گذاشته شود.

آقای دانش تصریح کرد:”بر این اساس در روزهای نزدیک آینده یک هیأت فنی و مسلکی توظیف خواهد شد که رهبری همه ادارات تا سطح معینیت ها و معاونت ها و ریاست ها را مورد بررسی قرار دهد و با توجه به میزان مشارکت و توازن قومی، یک بسته واحد و جامع را آماده سازد”.در این محفل شماری از نمایندگان مردم در شورای ملی، فعالان حزبی و شخصیت های سیاسی نیز سخنرانی کردند.

این در حالیست که در حال حاضر نارضایتی میان رئیس جمهور و رئیس اجرائیه، رئیس جمهور و معاون اولش و حکومت و پارلمان جریان دارد.

 

افغانستان به سوی ناکامی تازه در حرکت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد