افغانستان-تعهد-خویش-در-قبال-جامعه-جهانی-را-عملی-کرده-است

وزیر مالیه کشور میگوید که در روند همکاری جامعه جهانی با افغانستان در جلسه هیئت عالی رتبه ۳۹ تعهد متقابل مطرح گردید که حکومت از ۳۰ تعهد مربوط به خودش، موفق شده ۲۷ تعهد آن را اجرا نماید.

به گزارش افغان خبر: وزیر مالیه گزارش اجراآت تعهدات افغانستان در جلسه هیئت عالی‌رتبه و تعهدات جدید در کنفرانس بروکسل را به جلسه ارایه کرده افزود، تعهدات حکومت در جلسه هیئت عالیرتبه جمعاً ۳۹ تعهد بوده است.

از میان 39 تعهد، ۳۰ تعهد آن مربوط به حکومت افغانستان و متباقی ۹ تعهد مربوط جامعۀ جهانی میباشد که از جملۀ ۳۰ تعهد جانب افغانستان، ۲۷ تعهد آن اجرا و سه تعهد آن شامل تعیین بستهای خالی معینان و والیان، پلان مبارزه علیه فساد اداری توسط پنج وزارت عایداتی و تصویب پالیسی حکومتداری محلی میباشد که باید تا اخیر سال روان میلادی تطبیق میگردید.

حکیمی علاوه کرد، دولت ۲۴ تعهد جدید را در کنفرانس بروکسل به جامعه جهانی سپرده که میعاد زمانی آن در برگیرنده سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی میباشد.

کابینه، بعد از بحث همه جانبه وزارت مالیه را موظف نمود تا در همآهنگی با ارگانهای ذیربط، پلان عملی موعدی تعهدات کنفرانس بروکسل را ترتیب و طبقاً اجراآت نموده، از نتیجه به جلسات بعدی کابینه گزارش دهد.

وزیر مالیه با درنظر داشت مادۀ ۳۳ قانون ادارۀ امورمالیاتی، منظوری فیس برای محاسبین مالیاتی را به جلسه مطرح کرده گفت، وزارت مالیه براساس قانون برای محاسبین مالیاتی واجد شرایط، جواز فعالیت توزیع و مطابق طرزالعمل ترتیب شده، این پروسه را آغاز خواهد کرد که مورد تصویب کابینه قرار گرفت.

همچنان در این جلسه نصیراحمد اندیشه معین مالی و اداری وزارت امور خارجه، طرح پروژۀ الکترونیک سازی آرشیف آن وزارت را به جلسه ارایه نموده گفت، این طرح به هدف ایجاد یک ساختار فزیکی با استندردهای آرشیف مدرن، ترتیب گردیده است.

طرح متذکره بعد از بحث همه جانبه در پرنسیپ تائید گردید و وزارتهای امور خارجه، اطلاعات و فرهنگ و ریاست عمومی ادارۀ امور موظف شدند، تا اسناد آرشیف داخل ارگ ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه را از لحاظ محتوایی و تخنیکی به دقت ملاحظه و همآهنگ نموده، آنعده اسناد که به آرشیف ملی انتقال میگردد را مشخص و طی پیشنهاد جداگانه به مقام ریاست جمهوری ارایه نمایند.

 

افغانستان 27 تعهد خویش در قبال جامعه جهانی را عملی کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد