افغانستان-در-تلاش-اجماع-سازی-کشور-های-اسلامی-برای-صلح-است

پروسه کابل قرار است به تاریخ ۶جون برگزار شود، افغانستان در این نشست تلاش می کند تا اجماع کشور های اسلامی را برای برقراری ثبات در کشور بدست بیاورد.

به گزارش افغان نیوز: این نشست با حضور نمایندگان 24کشور ( کشور های آسیای میانه، کشور های عربی، پاکستان، ایران، چین، روسیه و آمریکا) و همچنان نمایندگان چندین سازمان جهانی در کابل دایر شود.

نجیب الله آزاد معاون سخنگوی ریاست جمهوری به افغان نیوز گفت که سازمان های اشتراک کننده در این نشست شامل بخش ملکی ناتو، سازمان اتحادیه اروپا و چند سازمان دیگر می باشد.

وی  علاوه کرد که کشورها وسازمان های اشتراک کننده  نظریات شان را  برای آوردن صلح وثبات درمنطقه وافغانستان بیان خواهند کرد.

با اینکه رئیس جمهورمحمد اشرف غنی پروسه کابل را یک ابتکار جدید برای آوردن صلح در افغانستان ومنطقه می  داند اما از اینکه چه چیزی باعث متمایزشدن  این نشست با نشست های ناکام قبلی برای آوردن صلح درافغانستان ومنطقه خواهد شد چیزی نگفته است.

در این مورد اما سخنگو رئیس جمهور می گوید که نشست های قبلی که به هدف صلح در افغانستان ایجاد شده بود را کشور های بیرونی بر عهده داشتند، اما پروسه کابل را افغانستان رهبری می کند.

با اینکه وزارت خارجه کشور میزبان پروسه کابل است، اما با تماس های مکرر حاضر به پاسخگویی در این مورد نشد.

قابل ذکر است که پیش از این چندین نشست برای برقراری صلح در افغانستان دایر شد که اکثر شان نتیجه یی را در پی نداشت.

نمونه ی بارز آن نشست های چهار جانبه میان ( افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا) بود که پاکستان تعهد کرده بود، تا طالبان را به میز مذاکره حاضر نماید، اما با تعهد شکنی پاکستان این نشست ها ناکام ماند.

 

افغانستان در تلاش اجماع سازی کشور های اسلامی برای صلح است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد