افغانستان-در-تلاش-برای-عضویت-در-شورای-حقوق-بشر-سازمان-ملل-متحد-است

در حوزه آسیا پاسفیک تا اکنون کشور های افغانستان، پاکستان، فیجی، مالیزیا، نیپال و مالدیف بر سر چهار کرسی با هم در رقابت هستند تا عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به دست آورند.

به گزارش افغان نیوز: صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، پیشنهاد کاندیداتوری افغانستان برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به جلسه کابینه ارایه کرد.

وی خاطر نشان نمود که افغانستان به منظور کسب عضویت در این شورا برای سالهای ۲۰۱۸ الی ۲۰۲۰ کاندید بوده که قرار است انتخابات آن در جریان هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی، در ماه اکتوبر ۲۰۱۷ در نیویارک صورت گیرد.

وی افزود که از حوزه آسیا پاسفیک تا اکنون کشور های افغانستان، پاکستان، فیجی، مالیزیا، نیپال و مالدیف بر سر چهار کرسی با هم در رقابت اند که وزارت امور خارجه تلاش نموده تا حمایت ۶۵ کشور را به نفع خود جلب نماید.

کابینه، وزارت های مالیه و امور خارجه را موظف نمود که یک بودجه خاص را به اختیار نماینده گی دایمی افغانستان در ملل متحد قرار دهد تا در قسمت عضویت افغانستان در شورای حقوق بشر ملل متحد، اقدامات عاجل صورت گیرد. قابل ذکر است که از میان شش کشور رقیب تنها چهار کشور میتوانند در این شورا راه یابند.

افغانستان در تلاش برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد