افغانستان-در-تلاش-جلب-حمایت-عملی-پاکستان-در-روند-صلح-است

هیئت شورای عالی صلح و وزارت خارجه کشور روز سه شنبه، به اسلام آباد سفر میکند تا حمایت عملی پاکستان را در روند صلح افغانستان به دست آورد.

به گزارش افغان نیوز: سید احسان طاهری سخنگوی شورای عالی صلح امروز یک شنبه (16جدی) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که محمد عمر داود زی رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح و نماینده رئیس جمهور در امور منطقه یی برای صلح در رهبری این هیئت را به عهده خواهد داشت.

او گفت که هیئت متشکل از شورای عالی صلح و وزارت خارجه کشور روز سه شنبه به هدف سفر چهار روزه عازم اسلام آباد می شود.

هیأت شورای عالی صلح و وزارت خارجه افغانستان، با وزیر امور خارجه پاکستان، رییس ستاد ارتش و رهبران سیاسی این کشور دیدار و گفت‌وگو کند، همچنان احتمال دارد این هیأت با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، نیز دیدار نماید.

آقای طاهری افزود که هیأت شورای عالی صلح در این سفر از پاکستان برای حمایت و همکاری در پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها تعهد قوی می‌گیرد.

به باور طاهری پاکستان نقش موثر در مورد آغاز مذاکرات مستقیم طالبان با دولت افغانستان دارد، چون این کشور میزبان رهبران طالبان افغانی است.

وی گفت هدف اصلی این سفر کسب حمایت عملی پاکستان در روند صلح افغانستان و اجماع منطقوی صلح است.

این در حالی است که در گذشته پاکستان همواره در پی فریب افغانستان در روند صلح بوده و هیچگاه همکاری عملی در این روند نکرده است، اکنون دیده شود که عمر داودزی میتواند حمایت عملی پاکستان را جل نماید یا خیر.

افغانستان در تلاش جلب حمایت عملی پاکستان در روند صلح است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد