افغانستان-در-کنفرانس-بین-المللی-وقف-دعوت-می-شود

سرپرست سفارت افغانستان با رییس اتاق تجارت مالیزیا دیدار و در مورد مسایل تجارتی بین دو کشور نیز گفتگو کرده‌اند. 

به گزارش افغان نیوز؛ سفارت امارت اسلامی در مالیزیا می‌گوید که نقیب‌الله احمدی، سرپرست این سفارت با داکتر سید علی العطاس، رییس اداره تحقیق و توسعه اتاق تجارت این کشور دیدار کرده است.
آقای العطاس در این دیدار گفته است، مالیزیا از امارت اسلامی برای اشتراک در کنفرانس بین المللی «وقف» که به میزبانی این کشور برگزار می‌شود، دعوت می‌کند.
وی همچنان افزوده است، سرمایه‌گذاران مالیزیایی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان اند.
این درحالی است که هیأتی مالزیایی به سرپرستی شاه‌زلینا در دیدار به سرپرست وزارت خارجه ا.ا گفته است که مالیزیا خواهان گسترش روابط با کابل است.
وزارت خارجه ا.ا، در ایکس نگاشته است که هیأتی از کشور مالیزیا به‌سرپرستی شاه‌زلینا، نماینده نخست‌وزیر این کشور در دیدار با مولوی امیرخان متقی، سرپرست این وزارت، گفته است که مالیزیا خواهان گسترش روابط با امارت اسلامی است.
بر اساس خبرنامه ایکس وزارت خارجه ا.ا نماینده نخست‌وزیر مالیزیا در این دیدار گفته، کشورش همچنان خواهان ایجاد برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت برای دیپلومات‌ها و کارمندان دولتی افغانستان در زمینه‌های مختلف است.
 امیرخان متقی در این دیدار روابط افغانستان و مالیزیا را در حال گسترش توصیف کرده و از دولت این کشور خواسته است تا برای افغان‌های مقیم مالیزیا امکانات صحی و آموزشی را فراهم کند.
با این حال، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان در دیدار با شاه‌زلینا خواستار سرمایه‌گذاری، تجاران مالیزیایی در افغانستان شده است.
 وزارت صنعت و تجارت ا.ا می‌گوید، نورالدین عزیزی سرپرست این وزارت در دیدار با هیأت اعزامی از کشور مالیزیا به سرپرستی داکتر شاه‌زلینا، نماینده نخست‌وزیر این کشور با تأکید بر افزایش سرمایه‌گذاری از سوی کشورهای منطقه در افغانستان؛ از سرمایه‌گذاران مالیزیا خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.
این وزارت می‌‌افزاید، در این دیدار در مورد روابط تجاری دوجانبه، برگزاری کنفرانس تواصل تجارتی جهت تقویت روابط تجارتی دو کشور و ایجاد بازار برای محصولات افغانستان از جمله قالین، پنبه و سنگ‌های معدنی در مالیزیا، نیز گفتگو شده است.

افغانستان در کنفرانس بین المللی وقف دعوت می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد