افغانستان-در-یک-جنگ-اعلام-شده-قرار-دارد-حکومت-به-وضعیت-مردم-قندوز-رسیدگی-کند

فضل هادی مسلم یار رئیس مجلس سنا در نشست امروز مجلس سنا گفت که افغانستان در یک جنگ اعلام شده از سوی همسایه و مزدوران کشور همسایه ( پاکستان) قرار دارد.

اعضای مجلس سنا در نشست امروز " 18 میزان" در این مجلس گفت که به بیجا شده‌گان قندوز باید به زود ترین فرصت رسیده‌گی شود، این نمایندگان میگویند بیجا شده‌گان قندوز در بدترین شرایط قرار دارند.

رئیس مجلس سنا در نشست امروز بیان کرد که کودکان قندوز در بین خیابان‌ها افتاده و هیچ رسیده‌گی به آنان صورت نمیگیرد، او اضافه می کند که دولت باید هرچه زود تر از سوی کمیته اضطرار به  آنان رسیده‌گی نماید.

آقای مسلم یار میگوید در هر کوچه‌ی از ولایت قندوز اجساد کودکان افتاده است اما دنیا هیچ توجهی به این مساله ندارد، رئیس مجلس سنا این مسئله را یکی از اهداف شوم پاکستان خواند و گفت که آنها از نیروهای امنیتی کشور حمایت میکنند.

اعضای این مجلس میگویند اگر وضعیت همینگونه پیش رود تعداد زیادی از باشندگان آن ولایت تلف خواهد شد، آنها هشدار میدهند با وجود سخنان مطرح شده از سوی نمایندگان مردم؛ مشکلات در بسیاری ولایات از جمله وضعیت ولایت قندوز وخیم است.

نماینده‌گان مردم در مجلس سنا میگویند که بسیاری از خانه‌های مردم بر اثر درگیری به آتش کشیده شدند، تعداد اطفال در بین شعله های آتش سوخته و تعدادی از این کودکان از گرسنه‌گی جان باخته اند.

مجلس سنا سران حکومت وحدت ملی را به کم توجهی در ولایت قندوز متهم میکنند و می گویند که این ولایت در دوران کم عمر حکومت وحدت ملی دوبار به دست طالبان افتاده است.

این در حالیست که هفته گذشته طالبان بالای ولایت قندوز حمله کردند و برای دومین باراین شهر را تصرف کردند، با این همه هربار که ولایت قندوز در تصرف طالبان رفته خسارات هنگفت مالی و جانی بجا گذاشته است.

افغانستان در یک جنگ اعلام شده قرار دارد/ حکومت به وضعیت مردم قندوز رسیدگی کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد