افغانستان-عضو-سازمان-بین-المللی-حکومتداری-شفاف-گردید

سازمان بین المللی حکومتداری شفاف، اعضای آن را مکلف میسازد تا در تامین شفافیت و سهیم ساختن مردم در تطبیق و نظارت از پروژه های ملی دقت بیشتر نماید، به تازگی افغانستان نیز عضو این سازمان گردیده است.

به گزارش افغان خبر:  عبدالسبحان رووف، معاون نظارت، بررسی و تفتیش ریاست عمومی اداره امور در یک نشست خبری گفت، که سازمان بین المللی حکومتداری شفاف که در۲۰۱۱ تاسیس شده و ۷۵ کشور جهان عضو آن است،

وی گفت:« وقتی  خدمات در عرصه های مختلف حکومتداری بطور  شفاف عرضه گردد، مسلماً در وضعیت زندگی مردم ما بهبود می آید.»

سیداکرام افضلی رئیس دیده بان شفافیت افغانستان که دریک کنفرانس خبری درمرکز اطلاعات و رسانه های حکومت پیرامون مفاد و پیش شرط های این سازمان حرف می زد گفت که افزایش اعتبار بین المللی کشور از مفاد عمده عضویت افغانستان به این سازمان تلقی می گردد.

محمد سهیل کاکړمشاور  استراتیژیک اداره ملی تدارکات دربخشی از سخنان خود دراین کنفرانس گفت که عضویت کشورمان به سازمان بین المللی حکومتداری شفاف سبب می گردد تا حکومت افغانستان سطح دسترسی مردم به اطلاعات در زمینه منظوری، تطبیق و نظارت از آن پروژه های که ازطریق کمیسیون  ملی تدارکات منظور می گردد را  افزایش ببخشد.

کاکړگفت:« عضویت افغانستان درسازمان بین المللی حکومتداری شفاف سبب همکاری های مشترک میان حکومت و سازمانهای بین المللی شفافیت می‌گردد تا  پروژه ها در کشور بطور شفاف تدارک گردند.

افضلی همچنان بیان داشت که با عضویت افغانستان درسازمان بین المللی حکومتداری شفاف پای شرکت های بزرگ اقتصادی منطقه و جهان در امرسرمایه گذاری های جدید به افغانستان کشانده خواهد شد زیرا شفافیت باعث تشویق سرمایه گذاری های داخلی و بین المللی میگردد و ازاین طریق سالانه درمیزان عواید ملی کشور افزایش به عمل خواهد آمد.

افضلی پیش شرط های سازمان بین المللی حکومتداری شفاف را چهار اصل عنوان کرد: مشارکت مردم ، ثبت دارایی های مقام های حکومت، بودجه شفاف، فن آوری و خلافیت و همچنان دسترسی مردم به اطلاعات. وی گفت که حکومت افغانستان نه تنها اینکه به این پیش شرط ها باور دارد ؛ بلکه توانسته است آنها را در اجراات روزانه خویش تحقق ببخشد.

افغانستان عضو سازمان بین المللی حکومتداری شفاف گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد