افغانستان-عضو-مرکز-بین-المللی-انرژی-قابل-تجدید-شد

وزارت خارجه کشور میگوید که افغانستان شامل یکی از سازمان های بین المللی بنام " انرژی قابل تجدید" گردید که اعتبار کشور را در سطح جهانی بیشتر میسازد.

به گزارش افغان خبر: به اساس خبرنامه مطبوعاتی وزارت خارجه؛ افغانستان پس از سالها تلاش توانست اعتماد این سازمان را که وزارت خارجه امانت دار منشور این مرکز بین المللی می باشد را کسب نماید.

در این خبر نامه امده است مراحل عضویت کشور به این مرکز از تاریخ 19 اگست سال روان نهایی شده که دو روز پیش افغانستان رسما شامل مرکز بین المللی انرژی قابل تجدید (ARENA) تصویب شده 26 جنوری 2009 می باشد شده است.

به نوشته دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه؛ کشورمان 150همین کشور الحاقیه این منشور می باشد که هفت سال روند الحاق افغانستان به درازا کشیده شد.

بر اساس خبرنامه، مرکز بين المللی انرژی قابل تجديد که مقر آن در شهر ابوظبی- امارات متحدۀ عربی موقعيت دارد، کشورهای شامل اين مرکز را در دسترسی پايدار و مصوون انرژی تجديد پذير به انواع مختلف به شمول انرژی آبی، آفتابی، بايوانرژی(انرژی زيستی) و انرژی بادی مورد حمايت قرار می دهد تا رفاه و رشد اقتصادی پايدار و سازگار با محيط زيست در جهان تأمين گردد.

وزارت خاجه کشور گفته است با کسب عضويت مرکز بين المللی انرژی قابل تجديد؛ نه تنها ازمساعدت های تخنيکی، مشورتی و توسعۀ ظرفيت اين مرکز برای استفادۀ بهينه از ظرفيت هاى بالای انرژی قابل تجديد مخصوصاً انرژی آبی، آفتابی و بادی، بهره مند خواهد شد، بلکه انتقال تکنالوژی در توسعۀ انرژی قابل تجديد و سرمايه گذاری در اين عرصه نيز در کشور تسهيل و تشويق خواهد شد.

افغانستان عضو مرکز بین المللی انرژی قابل تجدید شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد