افغانستان-میدان-آزمایش-سلاح-های-خارجی

خانه احزاب سیاسی و نهادهای مدنی افغانستان می گویند که افغانستان تبدیل به میدان آزمایش سلاح های خارجی شده است.

به گزارش افغان نیوز: خانه احزاب سیاسی و نهادهای مدنی افغانستان امروز پنجشنبه(25 – عقرب) در نشست خبری پیرامون" جنگ افغانستان جنگ حق بر باطل است " گفتند:« شماری از احزاب سیاسی در کشور بنا بر روابط با کشور های بیرونی، جنگ افغانستان را قومی عنوان می کنند».

محمدعمرعیار، رئیس حزب افغانستان واحد می گوید:« جنگ افغانستان یک جنگ نیابتی و تحمیلی بالای مردم بوده که دارای ابعاد داخلی، منطقهء و فرامنطقوی است، نه جنگ قومی و داخلی».

وی گفت که بیش از 40 سال است که در کشور، جنگ مطبوعاتی و استخباراتی جریان دارد.

به گفته وی، خانه احزاب سیاسی و نهادهای مدنی در افغانستان از منصوبین قواء مسلح در مقابل تروریستان تقدیر و حمایت می نمایند.

وی تاکید کرده است که شعار های صلح در افغانستان بیشتر سببب اکمال و تقویه دشمن در نظام سیاسی کشور شده است. وی همچنان پروسه صلح در افغانستان را صلح فصلی و زمستانی عنوان کرده است نه صلح دایمی و پایدار.

وی خاطر نشان ساخت که حضور نیروهای ناتو در 16 سال گذشته در بهبود و ضعیت امنیتی و ایجاد صلح در افغانستان نتیجه نداشته بلکه جنگ و نا امنی ها درکشور افزایش یافته است.

از سوی هم حسن جعفری، رئیس حزب رفاه ملی افغانستان شرایط کنونی کشور را خطرناک خوانده و اظهار داشته است که عامل اصلی جنگ درکشور حضور نیروهای خارجی بوده بناء نیروهای خارجی از افغانستان باید بیرون شوند.

آقای جعفری خاطرنشان ساخت، حکومت و رهبران احزاب سیاسی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان منافع حزبی، سیاسی و شخصی شان را کنار گذاشته و جنگ 30 ساله در کشور را خاتمه دهند.

به گفته این رهبر حزب سیاسی، مردم از رهبران موجود در راس قدرت و حکومت خسته شده اند.

وی همچنان نگرانی شان را از مظلومیت قرار گرفتن نیروهای امنیتی و رسانه ها در کشور اعلام داشته  گفته است که حکومت باید رسانه ها را که از سوی مسوولین نهادهای دولتی تهدید و مورد خشونت قرار می گیرند و همچنان نیروهای امنیتی را که امکانات و تسهیلات آنان را مقامات بلند رتبه کشور حیف میل می نمایند، حمایت نماید.

با این حال خانه احزب سیاسی و نهادهای مدنی در افغانستان اوضاع جاری و عامل بی ثباتی ها در کشور را بی کفایتی و کم کاری های مسوولان و دولت‌مردان عنوان می کنند.

قابل ذکر است که خانه احزاب سیاسی نهادهای مدنی و اجتماعی افغانستان در اعلامیه شان بیان داشته اند که کشورهای منطقه و جهان علیه پدیده شوم تروریستان مبارزه نموده و لانه های تربیه و پرورش آنان را از بین ببرند.

همچنان در این اعلامیه آمده است که حکومت وحدت ملی باید اصلاحات جدی در رهبری قواء مسلح بمیان آورده و کسانیکه تروریستان و قاتلان مردم افغانستان را  برادر خوانده و موضوعات سمتی، قومی و زبانی را دامن می زنند، شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

این در حالی است که چند هفته قبل گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در نشست" صلح" درکابل، جنگ افغانستان را قومی عنوان نمود که پس از آن مخالفت شمار زیادی از احزاب سیاسی و نهادهای مدنی را بر انگیخته و واکنیش نشان داده اند که جنگ در افغانستان قومی نبوده بلکه منطقوی و فراه منطوی است.

افغانستان میدان آزمایش سلاح های خارجی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد