افغانستان-و-امریکا-روابط-عمیق-و-دوستانه-دارند

رئیس مجلس نمایندگان امریکا در دیدار با رییس جمهور غنی در شهر واشنگتن، گفت که افغانستان و امریکا روابط عمیق و دوستانه دارند و ما به آن ارزش قایل هستیم.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در سفرش به ایالات متحدۀ امریکا، روز جمعه(۴، سرطان) با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آن کشور در شهر واشنگتن، دیدار کرد.

ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه می‌گوید که در این دیدار در مورد فصل جدید مناسبات میان دو کشور و همکاری امریکا با افغانستان به ویژه در زمینه تقویت نقش زنان افغان، بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

سپس، نانسی پلوسی در یک کنفرانس مشترک خبری، گفت که روابط میان افغانستان و امریکا در دو دهه گذشته، دوستانه و نزدیک بوده است و اکنون وارد مرحلۀ جدید این روابط شده ایم.

وی ضمن ابراز اطمینان بخاطر کمک های بشردوستانه به افغانستان و تقویت جایگاه زنان و دختران افغان، از رهبری رئیس جمهور و تلاش بانوی اول کشور در این زمینه تشکر کرد.

خانم پلوسی با اشاره بر اینکه افغانستان و امریکا روابط عمیق و دوستانه دارند، گفت که ما به این روابط ارزش قایل هستیم.

در مقابل، رئیس جمهور غنی گفت که به تصمیم استراتیژیک جوبایدن احترام می گذاریم، با این تصمیم فصل جدید مناسبات استراتیژیک ما رقم خورد و روی روابط مردم با مردم و حکومت با حکومت، تمرکز بیشتر می‌شود.

آقای غنی افزود که کمک‌های امریکا در دو دهۀ گذشته در بخش‌های مختلف به ویژه مبارزه با موج سوم ویروس کرونا و خشکسالی و کمک به افغان های که در اثر حملات وحشیانه طالبان بیجا شده اند، بسیار حیاتی بوده است.

این درحالی است که وزیر دفاع امریکا نیز در ديدار با هیأت افغانستان اطمینان داد که ما به حمایت از نیروهای امینتی افغان متعهد هستیم و برای تأمین ثبات و امنیت در کنار مردم افغانستان قرارداریم.

افغانستان و امریکا روابط عمیق و دوستانه دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد