افغانستان-و-پاکستان-نیروهای-نظامی-بیشتری-در-مرز-دیورند-مستقر-کردند

پاکستان و افغانستان نیروهای نظامی بیشتری را در دو سوی مرز دیورند مستقر کرده و گفته اند که این تشدید نیرو برای مبارزه با گروه های تروریستی انجام شده است.

به گزارش افغان نیوز: روابط عمومی ارتش پاکستان به نقل از «جنرال قمر باجوه» رئیس ستاد آن کشور اعلام کرد که به نیروهای امنیتی پاکستان دستور داده شده تا همکاری نزدیک و موثری را با نیروهای امنیتی افغان برای جلوگیری از تحرکات تروریست‌ها در خطوط مرزی انجام دهند.

رئیس ستاد ارتش پاکستان در مقر فرماندهی ارتش آن کشور در «راولپندی» اعلام کرده که تدابیر امنیتی در خط مرزی با افغانستان برای مبارزه با دشمن مشترک یعنی تروریسم صورت گرفته است.

همچنان جنرال قمر باجوه از طرح اخیر مقامات افغان برای توسعه همکاری‌های دوجانبه اسلام‌آباد-کابل برای مبارزه با تروریسم استقبال کرده است.

جنرال «قدم‌شاه شهیم» رئیس ستاد ارتش کشورمان نیز هشدار داده که در صورت عدم توقف شلیک موشک به مناطق مرزی در خاک افغانستان، پاکستان با واکنش صریح نیروهای امنیتی افغان مواجه خواهند شد.

وزارت دفاع و وزارت داخله کشور نیز نیروهای امنیتی و دفاعی بیشتری را در مرز دیورند مستقر کرده است.

اما حملات راکتی پاکستان به ولایت مرزی مثل ننگرهار، کنر و نورستان واکنش های تند وزارت دفاع را به همراه داشته و رئیس ستاد ارتش کشورگفته که اگر این حملات پایان نیابد، افغانستان نیز عمل بل مثل انجام خواهد داد.

افغانستان و پاکستان نیروهای نظامی بیشتری در مرز دیورند مستقر کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد