افغانستان-پناهگاه-تروریستان-نخواهد-بود

رییس جمهور امریکا گفت که افغانستان هرگز پناهگاه امنی برای هراس‌افگنانی‌ که می‌خواهند شهروندان‌مان را قتل عام کنند نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که دیروز جمعه (26 جنوری) در شهر داووس سویس صحبت میکرد، گفتهاست که ایالات متحده برای پاسداری از شهروندانش، هرکاری را انجام خواهدداد.

وی افزودهاست: «ما متعهد استیم و اطمینان می‌دهم که افغانستان هرگز به یک پناهگاه امنی برای هراس‌افکنانی‌که می‌خواهند قتل عام شهروندان‌مان را انجام دهند، مبدل نشود.»

ترامپ در ادامه‌ای سخنانش گفتهاست که ایالات متحده رهبری یک ائتلاف گسترده‌ای را برای رد هراس‌افکنان در کنترل قلمرو و جمعیت‌، قطع کمک‌های مالی و بی‌اعتبار ساختن ایدئولوژی‌های شریرانه‌ای شان، دارد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می شود که پس از اعلام استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، مقام‌های امریکایی به ویژه رییس جمهور این کشور به دولت پاکستان به شدت تاخته اند.

مقام‌هایی امریکایی به صراحت اعلام کرده اند که تروریستان در خاک پاکستان پناهگاه امن دارند و اسلام‌آباد از آنان به عنوان ابزار سیاست خارجی خود در منطقه استفاده می‌کند. مساله ای که پاکستان آن را به شدت رد کرده است.

افغانستان پناهگاه تروریستان نخواهد بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد