افغانستان-کلید-صلح-و-ثبات-جهان-است

رئیس جمهورغنی در کنفرانس مشترک خبری با وزیر دفاع آمریکا، همکاری جامعه جهانی را با نیروهای امنیتی و دفاع کشور مهم داسته و گفت که افغانستان کلید صلح و ثبات جهان است.

به گزارش افغان خبر: رئیس جمهور غنی روزجمعه (19قوس) در یک کنفرانس خبری مشترک با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در ارگ ریاست جمهوری در کابل بیان کرد آمریکا همکار دوام‌دار و هم‌پیمان افغاسنتان است.

او خطاب به وزیر دفاع آمریکا گفت:"از باورمندی تان نسبت به ملت به‌خصوص به قوای امنیتی و دفاعی افغانستان اظهار امتنان می‌کنم".

رئیس‌جمهور افزود که در دو سال گذشته اعتبار ایالات متحدۀ امریکا بالای افغانستانَ باثبات و امنیت، به‌حیث کلید صلح و ثبات جهانی برای ما دارای اهمیت بوده‌است.

او گفت، تصمیمی که امریکا سال گذشته اتخاذ کرد یکی از تصامیم تاریخی در عرصۀ همکاری‌ها میان دو کشور تلقی می‌شود.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی علاوه کرد:" شما (اشتون کارتر) نقش کلیدی را به‌حیث وزیر دفاع امریکا داشتید و توانستید خطرات و تهدیدات را تشخیص و آنرا با رئیس‌جمهور اوباما شریک سازید، که من به‌نمایندگی از دولت و مردم افغانستان از شما تشکر می‌کنم".

رئیس‌جمهور همچنان اظهارداشت: آمریکا نقش مهمی را در ایجاد اجماع بین‌المللی برای تجهیز، تمویل و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان داشته‌است.

رئیس‌جمهورغنی تصریح کرد که پس از ۵ سال، در کنفرانس وارسا همۀ شرکای بین‌المللی افغانستان در چوکات مأموریت حمایت قاطع، حمایت و پشتیبانی شانرا از قوای امنیتی و دفاعی ما را اعلام داشتند.

رئیس‌جمهورکشور با قدردانی از همکاری‌های قوای امریکای گفت که این نیروها قدم‌به‌قدم نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان را کمک کرده‌اند و در کنار ما ایستادند. او، از مدیریت قوای امریکایی تحت رهبری کارتر به‌نیکی یاد کرد و از قربانی‌های که آنان در افغانستان داده‌اند، قدردانی نمود.

رئیس‌جمهورغنی به وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا گفت، به‌نمایندگی از مردم و دولت افغانستان، از خانواده‌های افسران و عساکر تان که برای مبارزه با تروریزم در افغانستان قربانی دادند تشکر نمایید، زیرا ملت افغانستان قدرشناسند و فرق میان دوست و دشمن را می‌دانند.

 

افغانستان کلید صلح و ثبات جهان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد