افغانستان؛-برای-بازسازی-از-روسیه-کمک-خواسته-است

یکی از روزنامه های روسی اعلام کرد که افغانستان، لیست ۱۲۴پروژه ناتمام اقتصادی را به روسیه تحویل داده و خواستار بازسازی پروژه های مذکور شده است.

به گزارش افغان نیوز: روزنامه ایزوستیا با نشر گزارشی گفته که این 124پروژه در زمان حضور شوروی سابق در افغانستان روی کار گرفته شده بود، اما با شکست قشون سرخ، ناتمام باقی ماند.

این روزنامه ادعا کرده که دولت افغانستان بطور رسمی از روسیه خواسته است تا بازسازی این پروژه‌ ها ی اقتصادی که از زمان شوروی سابق در افغانستان ناتمام مانده بود را با هدف حمایت از اقتصاد ملی این کشور بسازند.

روزنامه «ایزوستیا» گزارش داد که سفارت افغانستان در روسیه موافقت مقامات مسکو با درخواست این کشور را تایید کرده است.

در گزارش آمده است که برخی از پروژه‌های بزرگ که با همکاری شوروی سابق در افغانستان ساخته شدند بازسازی آن با کمک روسیه بیشتر امکان پذیر است و دانشگاه «پلی‌تکنیک» در شهر کابل و تونل «سالنگ» نیز از آن جمله هستند.

در بیانیه سفارت کشورمان در مسکو نیز آمده است که موضوع بازسازی این پروژه‌ها بین مقام‌های دو کشور مورد بررسی قرار گرفته و اشرف غنی از افزایش جذب همکاری اقتصادی روسیه حمایت کرده است.

قبل از این نیز «عبدالقیوم کوچی» سفیر کشورمان در روسیه با «یوری سنتیورین» معاون وزیر انرژی آن کشور دیدار کرده بود که در رابطه با توسعه همکاری های دوجانبه در حوزه‌های مرتبط مذاکره کرده‌اند.

افغانستان؛ برای بازسازی از روسیه کمک خواسته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد