افغانستان؛-میدان-جنگ-روانی-استخبارات-منطقه

مسوولان ارشد امنیتی در نشست استجوابیه‌ی مجلس سنا گفته‌اند که استخبارات منطقه با آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان، جنگ روانی را علیه مردم به راه انداخته‌اند.

به گزارش افغان نیوز: حیات‌الله حیات، سرپرست وزارت داخله و احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی، روز (سه‌شنبه، ۴ جوزا) در پیوند به ناامنی‌های اخیر به مجلس سنا فراخوانده شده بودند.

آقای حیات در جریان صحبت‌هایش گفت؛ درحالی که تبلیغات منفی و جنگ روانی استخبارات کشورهای منطقه باعث نگرانی مردم شده است، اما نیروهای امنیتی و دفاعی توانایی دفاع از کشورشان را دارند.

وی افزود که پس از ۲۰۱۴ میلادی، نیروهای امنیتی و دفاعی ۹۶ درصد عملیات را مستقلانه انجام داده‌اند و پس از خروج کامل نیروهای خارجی ، هیچ مشکلی رخ نمی‌دهد و همه تعهدات بین‌المللی برای کمک با دولت افغانستان پابرجاست.

سرپرست وزارت داخله گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی حملات‌شان در برابر طالبان را تا ۵۰ درصد افزایش داده و این گروه را در نقاط مختلف کشور سرکوب کرده‌اند. همچنان اطمینان داد که ولسوالی جلریز میدان‌وردک نیز از وجود طالبان پاکسازی خواهد شد.

در همین حال، احمدضیا سراج رییس عمومی امنیت ملی در جریان صحبت‌هایش گفت که طالبان در دو ماه گذشته سه‌هزار و ۴۶۶ حمله در سراسر کشور انجام داده‌اند.

به‌گفته‌ی سراج، نیروهای امنیتی و دفاعی با بیش از دوهزار و ۷۰۰ حمله‌ی سرکوب‌گرانه تلفات سنگینی را بر این گروه وارد کرده اند.

او علاوه کرد که در این مدت یک‌هزار و ۸۰۰ نفر مخل امنیت بازداشت شده‌اند که از این میان، یک‌هزار و ۳۰۰ نفرشان «تروریستان» اند.

آقای سراج، پاکستان را به مداخله‌ی آشکار و پنهان در افغانستان متهم کرده و گفت که در حدود ده‌هزار جنگ‌جوی خارجی در حال حاضر در افغانستان فعالیت دارند.

این درحالی است که به تازگی، وزیر خارجه‌ پاکستان با اعلام حمایت از یک حکومت همه‌شمول سیاسی در افغانستان گفته است که تمام جوانب باید در روند صلح دخیل باشند.

افغانستان؛ میدان جنگ روانی استخبارات منطقه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد