افغان‌ها-باید-روی-ایجاد-یک-هیأت-مذاکره‌کننده-جامع-تمرکز-کنند

سفارت امریکا: زلمی خلیل‌زاد در دیدارهایش با رهبران حکومت وحدت ملی تاکید کرد که افغانها باید روی ایجاد یک هیأت مذاکره‌کننده جامع تمرکز کنند و برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آماده شوند.

به گزارش افغان نیوز: سفارت امریکا در کابل، ناوقت دیروز با نشر یک اعلامیه گفته است که آقای خلیل‌زاد در این دیدارهایش تاکید کرد که افغانها باید روی ایجاد یک هیأت مذاکره‌کننده جامع تمرکز کنند و برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آماده شوند.

براساس اعلامیه سفارت امریکا، خلیل‌زاد در دیدار با رئیس جمهور اشرف غنی و رئیس اجرائیه عبدالله عبدالله، روی یک معامله سیاسی برای ختم جنگ در افغانستان بحث مشوره کرد.

وی در رابطه با تلاش‌های اخیر امریکا در رابطه با کاهش خشونت‌ها صحبت کرد که به گفته سفارت امریکا این تلاش‌ها و توافق میان امریکا و طالبان، راه را برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و ایجاد ثبات در افغانستان هموار خواهد ساخت.

زلمی خلیلزاد از سال ۲۰۱۸ به اینطرف حدود ده بار با نماینده‌گان طالبان در قطر جلسه رسمی داشته است. هرچند طالبان از گفتگوی مستقیم با حکومت افغانستان ابا کرده اند ولی تاکید همیشه‌گی شان این بوده است که با هیأت همه‌شمول افغانی می‌بینند، آنهم بعد از آنکه روی خروج قوای بین‌المللی توافق شود.

ارگ ریاست جمهوری، روز شنبه در اعلامیه ای جزئیاتی را از دیدار رئیس جمهور غنی و زلمی خلیل‌زاد ارائه کرد که در آن به گفته آقای خلیلزاد، در گفت‌وگوها با طالبان پیشرفت زیاد نشده ولی منتظر رسیدن به یک نتیجه اند.

آقای خلیلزاد در حالی روی ایجاد یک هیأت جامع مذاکره کننده برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی تاکید دارد که شماری از سیاسیون افغان دیروز (یکشنبه) طرح را برای صلح اعلام نموده و حتی از ایجاد یک هیأت ۱۵ نفری برای مذاکرات صلح سخن گفتند.

افغان‌ها باید روی ایجاد یک هیأت مذاکره‌کننده جامع تمرکز کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد