القاعده-در-۱۵-ولایت-تحت-حفاظت-طالبان-فعالیت-دارد

شورای امنیت ساز‌مان ملل متحد تایید می‌کند که شبکه القاعده دست‌کم در ۱۵ ولایت شرقی، جنوبی و جنوب‌شرقی افغانستان تحت حفاظت گروه طالبان فعالیت دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه کشور با استناد به بیست‌و‌هشتمین گزارش تیم تحلیل و نظارت کمیته تعزیرات شورای امنیت ساز‌مان ملل، گفته است که این شورا ادامه روابط طالبان با گروه‌های تروریستی را تایید می‌کند.

وزارت خارجه با استناد به گزارش سازمان ملل متحد گفته است که شبکه القاعده برای شبه‌قاره هند در ساحات تحت تسلط طالبان در قندهار، هلمند و نیمروز فعالیت می‌کند.

گزارش هم‌چنان می‌افزاید که طالبان در حملات اخیر خویش در شمال افغانستان، اعضای گروه‌های تروریستی آسیای مرکزی از جمله گروه جهاد اسلامی را نیز با خود همراه ساخته‌اند. جنبش اسلامی ترکستان شرقی که با القاعده هم‌سویی دارد و علیه دولت چین می‌رزمد نیز در بدخشان حضور و فعالیت دارند.

در همین حال، سفارت امریکا در کابل یک بار دیگر از طالبان خواست که هرچه زودتر به عملیات نظامی کنونی شان در افغانستان، پایان دهند.

این درحالی است که طبق توافق‌نامه که امریکا با طالبان امضا کرده است و از سوی سازمان ملل مورد تأیید قرار گرفته است، طالبان باید روابط خود را گروه‌های تروریستی قطع کنند.

القاعده در ۱۵ ولایت تحت حفاظت طالبان فعالیت دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد