القاعده-دوباره-علیه-امریکا-اعلام-جنگ-کرد

پیش از آنکه روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان آغاز شود، گروه القاعده بار دیگر در برابر آمریکا اعلام جنگ کرده است.

به گزارش افغان نیوز: یک مقام ارشد القاعده در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه‌ی سی‌ان‌ان، گفته است: «جنگ علیه ایالات متحده در همه جبهه‌ها ادامه خواهد داشت؛ مگر این‌که آن‌ها از جهان اسلام خارج شوند.»

در گزارشی که روز جمعه (۱۰ ثور) از سوی  سی‌ان‌ان به نشر رسیده، آمده است که این مقام شبکه‌ی القاعده گفته که با همکاری گروه طالبان دوباره به جنگ در افغانستان ادامه خواهند داد. 

این مقام با ستایش از گروه طالبان گفته است: «طالبان پاکستان با القاعده روابط برادری اسلامی دارند و این رابطه هنوز هم دست نخورده باقی مانده است و این در مورد طالبان افغانستان نیز وجود دارد.»

این منبع، گزارش سازمان ملل متحد در مورد ارتباط گروه طالبان با شبکه‌ی القاعده و مشوره از آن‌ها در برخی موارد را تأیید کرده و گفته است که به روابط تاریخی با گروه طالبان احترام می‌گذارند.

شبکه‌ی القاعده ادعا کرده است که از افغانستان به عنوان سکویی برای حملات آینده‌ی شان نیاز ندارد و بسیاری از جنگ‌جویان این گروه به سوریه فرستاده شده است؛ جایی که در سال‌های اخیر بسیاری از جنگ‌جویان این گروه کشته شدند.

این منبع القاعده، می‌گوید که پس از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر این گروه به دست نیروهای نظامی امریکا، القاعده ضعیف شد و این به «اسلام‌گرایان پوچ‌تر» یا داعش اجازه داد، قوت بگیرند. «داعش از شهادت شیخ اسامه، شیخ عطیه الله  و شیخ ابویحیا اللیبی، بهره بردند و تأسیس شدند.»

این مقام گروه القاعده در مورد ارتباط با پاکستان، گفته است که القاعده بر نفوذ بر طالبان پاکستانی افتخار می‌کند و افزود: «اکنون سازمان طالبان پاکستان و رهبری آن‌ها در پرتو شریعت پیش می‌روند و بر اساس تجربه‌های گذشته تصمیم می‌گیرند.»

اظهارات القاعده مبنی بر ارتباط با گروه طالبان پاکستانی، در حالی مطرح شده است که پس  از حمله‌ی گروه طالبان پاکستان بر هتلی در کویته، محل اقامت‌ سفیر چین، مقام‌های امنیتی پاکستان به سی‌ان‌ان گفتند که هدف این حمله سفیر چین نبوده است.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا روز چهارشنبه (۸ ثور)، در سخنرانی خود در کنگره‌ی این کشور، گفت که تهدید تروریزم از سال ۲۰۰۱ فراتر از افغانستان تکامل یافته است. 

او افزود: «ما در برابر تروریزم علیه ایالات متحده از هرجا مراقب خواهیم بود. القاعده و داعش در یمن، سوریه، سومالی و سایر نقاط افریقا و خاورمیانه و فراتر از آن‌ هستند.»

القاعده دوباره علیه امریکا اعلام جنگ کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد