القاعده-و-داعش-هر-دو-خواهان-حمله-بر-امریکا-هستند

مایکل والتز، عضو جمهوریخواه امریکا با انتقاد از حکومت طالبان می‌گوید که شبکه القاعده و گروه داعش، هر دو خواهان حمله بر ایالات متحده و غرب هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای والتز در گفتگو با صدای امریکا گفته‌است که نکات برجسته شش ماه حکومت طالبان؛ بازداشت فعالان زن و خبرنگاران، منحل ساختن وزارت امور زنان و مفقود‌شدن اعضای پیشین ارتش و پولیس افغانستان است.

وی تصریح کرده که مفهوم تروریست این است که یک گروه برای رسیدن به اهداف سیاسی از خشونت استفاده کند و به گفته وی عملکرد طالبان تاکنون این‌گونه بوده است.

این قانونگذار امریکایی نگرانی خود را از فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز داشت و گفته که گزارش هایی به وی و دیگر اعضای کنگره رسیده است که شبکه القاعده و گروه داعش، هر دو خواهان حمله بر ایالات متحده و غرب هستند.

این عضو کنگره ایالات متحده گفته که ارتش و شبکه استخبارات پاکستان از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی مانند لشکر طیبه منحیث وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

او اضافه کرده که حمایت از این گروه‌ها روزی باعث فاجعه برای پاکستان خواهد شد.

والتز در مورد موضع کنگره امریکا در قبال اتهامات مبنی بر خروج محمد اشرف غنی؛ رییس جمهور پیشین افغانستان با میلیون‌ها دالر پول نقد گفته‌است، تا زمانی‌که تحقیقات سیگار در قبال این اتهامات نهایی نشود، او در مورد اینکه کنگره چه موضعی را اتخاذ می‌کند، پاسخی داده نمی‌تواند.

این درحالی است که حکومت طالبان هشدار داد که اگر امریکا از تصمیم‌اش مبنی بر مصادره دارایی بانک مرکزی افغانستان منصرف نشود، «امارت اسلامی» هم ناگزیر می‌شود پالیسی خود در مورد آن کشور را بازنگری کند.

القاعده و داعش هر دو خواهان حمله بر امریکا هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد