الکوزی-جنرال-دوستم-مفسد-نمی‌تواند-نظام-را-سرنگون-کند

رهبر دسته‌ای انتخاباتی« تعهد و عمل» در واکنش به سخنان جنرال دوستم که گفته است وضعیت اشرف غنی را بدتر از داکتر نجیب‌الله می‌کند، گفت: " دوستم یک انسان مفسد است و نمی تواند نظام را سرنگون کند".

به گزارش افغان نیوز: ابراهیم الکوزی، رهبر دسته انتخاباتی تعهد وعمل که از نامزدی‌اش به نفع اشرف غنی انصراف داده است، امروز( پنج‌شنبه، 30 عقرب) در نشست خبری گفت: «دوستم کسی است که هزاران پشتون را در داخل چندین کانتینر کشته و حقوق بشر را زیر پا کرده است. بنابراین، یک شخص مجرم جنگی است که یک روز به حکومت می آید و روز دیگر حکومت را اخطار سرنگونی می دهد".

این در حالی است که جنرال دوستم، معاون نخست ریاست جمهوری روز سه‌شنبه( 28 عقرب) در دیدار با شماری از سیاسیون کشور در ولایت جوزجان گفته بود که اگر سربازان اشرف غنی بار دیگر به اعتراض کنندگان حمله کنند؛ وضعیت وی را بدتر از حالت داکتر نجیب الله خواهد کرد.

آقای الکوزی گفت که اجازه سرنگونی نظام را به هیچ کسی نمی‌دهد و نظام مربوط اشرف غنی نه بلکه مربوط مردم افغانستان است و پایه‌های این نظام را شهروندان کشور بنا کرده است. او جنرال دوستم را مجرم جنگی توصیف کرده و از حکومت و داستانی کل خواست که دوسیه آقای دوستم را پیگری کرده و با آن معامله نکند.

الکوزی افزود: "ما به قوم ازبیک و ترک‌تباران افغانستان احترام داریم و تنها از دوستم به خاطر گفته‌های او که اظهار داشته است نظام را سرنگون می کند، به شدت ناراحت هستیم".

رهبر دسته انتخاباتی تعهد و عمل در مورد جنجال‌های انتخاباتی در کمیسیون مستقل انتخابات و چگونگی انصرافش به نفع دسته‌ای انتخاباتی اشرف غنی توضیح داده و گفت: " ما به خاطر اینکه داکتر عبدالله توان و ظرفیت مدیریتی نداشت به نفع اشرف غنی انصراف دادیم و تیم تعهد و عمل برای منافع شخصی خود نه بلکه برای حفظ منافع ملی و نظام با اشرف غنی یکجا شده است".

او در مورد توقف بازشماری آرا از سوی دسته انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله گفت که تمامی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به شمول داکتر عبدالله، اعضای کمیسیون مستقل انتخابات را برگزیده اند و اکنون داکتر عبدالله فیصله‌های کمیسیون انتخابات را نمی پذیرد و مولانا عبدالله، کمیشینر کمیسیون انتخابات جنجال‌های قومی را در کمیسیون دامن می‌زند که این اقدام او  به نفع مردم افغانستان نیست.

الکوزی از کمیسیون انتخابات خواست که کارش را آغاز و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری  را هر آنچه که است اعلام کند

از سوی هم جنت فهیم، معاون نخست دسته‌ای انتخاباتی خادمین ملت به رهبری عنایت الله حفیظ نیز گفت که نظر به مصوبه 108 و 109 کمیسیون مستقل انتخابات، این کمیسیون صلاحیت دارد که به کدام آرا صحت و به کدام آرا صحت نبخشد. بنابراین، هیچ کسی حق ندارد به کار کمیسیون و فیصله‌های آن دخالت کند و باید تمامی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری منتظر صادر شدن فیصله‌های کمیسیون انتخابات باشند.

آقای فهیم بدون اشاره به سخنان جنرال دوستم گفت: "هر کسی که با عث تخریب نظام می‌شود از جمع یاغی‌یان است و دولت مکلفیت دارد آنها را بازداشت و قانون را در مورد آن تطبیق کند".

این همه در حالی است که دو روز پیش جنرال دوستم، معاون نخست ریاست جمهوری در پویند به حمله نیروهای امنیتی بر معترضان که مانع بازشماری آرا در شماری از ولایت‌های شمالی کشور شده بود، واکنش نشان داده و گفت که سلاح کشیدن به روی مردم عاقبت خوب ندارد، من وزیر داخله، دفاع و رییس امنیت ملی را می‌شناسم، آنها امر حمله بالای مردم را نمی‌دهند؛ اما رییس جمهور غنی بعد از ظهر یک رقم است و شب یک رقم دیگر.

الکوزی: جنرال دوستم مفسد نمی‌تواند نظام را سرنگون کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد