امارات-و-بریتانیا؛-حادثه-قندهار-را-بررسی-میکنند

تیم تحقیقاتی انگلیستان وارد کشورمان شده تا با همکاری کشور امارات حملات انفجاری هفته گذشته در قندهار را که در آن پنج دیپلمات عربی جان باختند، بررسی نمایند.

به گزارش افغان خبر: هفته گذشته در مهمان خانه والی قندهار دو حمله افنجاری صورت گرفت که در نتیجه آن به شمول چنج دیپلمات اماراتی، 12 تن کشته و چندین تن دیگر زخم برداشتند.

یک روز پس از این حادثه محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور به قندهار رفت تا حادثه متذکره را بررسی نماید.

اما به تازگی تیم تحقیقاتی پلیس اسکاتلندیارد انگلیس برای آغاز روند تحقیقات مشترک با امارات متحده عربی به منظور بررسی و تحقیق درباره انفجار اخیر در قندهار به این ولایت اعزام شده است.

انگلیس در حالی تیم تحقیقاتی به افغانستان اعزام کرده که دولت کابل حمله قندهار را به شبکه حقانی و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان نسبت داده است و سخنگوی طالبان نیز مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

جنرال «رازق» فرمانده پلیس ولایت قندهار اعلام کرد که تیم تحقیقاتی پلیس امارات نیز وارد قندهار شده تا روند تحقیقات مشترک با پلیس سکاتلندیارد را آغاز کند.

گفته می‌شود که سه تیم تحقیقاتی از جمله گروه تحقیقاتی دولت برای بررسی چگونگی وقوع این انفجار تا به حال به قندهار رفته‌اند ولی پلیس سکاتلندیارد به دعوت امارات متحده عرب برای بررسی به این ولایت آمده‌اند.

در این حمله انفجاری که مواد منفجره در کوچ مهمان خانه جاگذاری شده بود، والی قندهار و «جمعه الکعبی» سفیر امارات متحده عربی نیز زخمی شدند

 

امارات و بریتانیا؛ حادثه قندهار را بررسی میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد