امارت-اسلامی-از-گزارش-بانک-جهانی-استقبال-کرد

دفتر ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی از گزارش بانک‌ جهانی در مورد فعالیت‌های اقتصادی یک سال اخیر در افغانستان استقبال کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ معاونت اقتصادی ریاست الوزرا با نشر اعلامیه‌ای از تمامی نکات مثبت و مبتنی بر واقعیت‌های عینی گزارش منتشر شده بانک جهانی در مورد وضعیت اقتصادی افغانستان استقبال نموده است.
طبق اعلامیه، دفتر معاونت اقتصادی امارت اسلامی این اقدام را تصویر روشن در توسعه واقعی و حرکت اقتصادی افغانستان دانسته که به جهانیان ارایه شده است.
در اعلامیه آمده است که امارت اسلامی باور دارد اگر محدودیت‌های موجود در سکتور بانکی از میان برداشته شود و سرمایه منجمد شده افغانها آزاد گردد، وضعیت اقتصادی از این هم بهتر و به سوی تحکیم هرچه بیشتر حرکت خواهد کرد.
در اعلامیه دفتر ملا برادر، معاون اقتصادی امارت اسلام آمده است که سازمان‌های جهانی باید از انکشاف و پیشرفت‌های یادآوری کند که در افغانستان به ویژه در بخش اقتصادی عملی گردیده تا جهان در این بخش از حالت حقیقی افغانستان آگاه شود.
در اعلامیه از تمامی سازمان‌های جهانی و ادارات کمک کننده خواسته شده که در‌ زمینه تمویل پروژه‌های انکشافی با افغانستان همکاری نمایند.
در اعلامیه آمده است: "بانک جهانی ضمن انتشار واقعیت‌های عینی، آن پروژه های را که از سوی این سازمان تمویل می‌شد اما؛ پس از حاکمیت مجدد امارت اسلامی افغانستان کار آن نا تمام مانده، دوباره آغاز و تکمیل نماید".
این در حالی است که بانک جهانی روز گذشته در گزارشی از بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان در سال ۲۰۲۲ خبر داده و گفته که در این سال، صادرات و جمع‌آوری عواید افزایش یافته و ارزش پول افغانی در بازار حفظ شده است.

امارت اسلامی از گزارش بانک جهانی استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد