امارت-اسلامی-به-رسمیت-شناخته-شود

یک عضو کانگرس امریکا می‌گوید که اگر حکومت سرپرست افغانستان در زمینه‌ رعایت حقوق بشر و آموزش دختران گام‌های مثبت بردارد، به رسمیت شناخته خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ پیتر مایر در یک گفتگوی ویژه با طلوع‌نیوز گفته است که امارت اسلامی در افغانستان یک حکومت است و درحال حاضر دیگر حکومتی وجود ندارد و این یک حقیقت است که امریکا باید آن را بپذیرد.

مایر از جامعه جهانی به ویژه ایالات متحده امریکا برای عدم تعامل با حکومت سرپرست افغانستان، کرده و گفته است: «انتقاد و نگرانی من از جامعه جهانی و مخصوصا امریکایی‌ها این است که تعامل شان با افغانستان خیلی‌ها کند است».

او تصریح کرده است که اکنون لحظه‌ای تغییر و فرصت‌ها است که نباید از دست برود اگر «ما به راه‌های گذشته قدم بگذاریم و دوباره در اوضاع بی‌اعتمادی قرار بگیریم، همه‌‌ای توسعه و پیشرفت‌های که طی سال‌های اخیر آن را به دست آورده‌ایم، از دست خواهیم داد».

پیتر مایر افزوده است: «من در رابطه به مسایل زنان و مکتب‌ها صحبت کردم و جامعه جهانی باید تفاوت‌های فرهنگی را بداند ما نمی‌توانیم که ارزش‌های خود را تحمیل کنیم. برای امارت اسلامی همچنان مهم است که خواست شهروندان خود را بخاطر آینده بهتر در نظر بگیرد».

آقای مایر همچنان تاکید می‌ورزد که اگر تفاوت‌های ناچیز سر راه قرار گیرند و انتظارات دو طرف برآورده نشوند، این کار پیامدهای ناگواری به دنبال خواهند داشت.

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی روز گذشته پس از بازگشت از ترکیه در یک نشست خبری گفت که حکومت سرپرست خواستار تعامل با جهان است.

امارت اسلامی به رسمیت شناخته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد