امارت-اسلامی-خواستار-عذر-خواهی-دولت-پاکستان-شد

پس از اظهارات نخست وزیر پاکستان مبنی بر تبدیل شدن افغانستان به مکان امن تروریستان، امارت اسلامی خواستار عذر خواهی دولت پاکستان شد.

به گزارش افغان نیوز؛ شبکه نیوز ۱۸ امروز( یکـشنبه، ۳ میزان) به نقل از یک منبع معتبر گزارش داده است که امارت اسلامی از دولت پاکستان خواسته تا در پیوند به گفته های شهباز شریف از آنان عذر خواهی کند.

شهباز شریف، نخست‌­وزیر پاکستان در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که افغانستان خانه امن تروریستان مبدل شده است.

نخست‌وزیر پاکستان با محکومیت تروریسم گفته است: باید با گروه‌های تروریستی بزرگ که از افغانستان فعالیت می‌کنند، برخورد شود.

شریف تاکید کرده است که گروه‌های القاعده، داعش، تحریک طالبان پاکستان در افغانستان فعالیت دارند.

 وزارت خارجه امارت اسلامی در واکنشی به نگرانی‌­ها مبنی بر این‌که افغانستان مکان امن تروریستان است، گفت: این نگرانی‌ها متکی بر معلومات نادرست است.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی روز گذشته( شنبه، 2 میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شماری از کشور‌ها به شمول امریکا و پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد افغانستان اظهار نگرانی کردند که گویا هنوز هم تهدید تروریسم از افغانستان وجود دارد.

در اعلامیه تاکید شده است که امارت اسلامی یک بار دیگر این تهدید‌ها را رد می‌کند و موقف خویش را به جهانیان واضح می‌سازد که از خاک افغانستان هیچ گاهی علیه کشوری استفاده نخواهد شد و نه هم اکنون گروهی مسلح در این‌جا وجود دارد.

در اعلامیه آمده است که این نگرانی‌ها درحالی اظهار می‌شوند که طرف‌های مربوط تا اکنون آماده نیستند، کرسی افغانستان در ملل متحد که حق حقوقی و سیاسی افغانستان است را به این کشور بسپارند «این نگرانی‌ها متکی بر معلومات و منابع نادرست اند».

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی نیز روز گذشته در نشست تقدیر از رسانه‌ها و خبرنگاران گفت که برخی کشور‌ها در تلاش هستند تا افغانستان را به عنوان مرکز امن تروریسم به جهان معرفی کند.

امارت اسلامی خواستار عذر خواهی دولت پاکستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد