امرالله-صالح-اشک-ریخت

امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور پیشین کشور، پس از یک ماه از سقوط نظام و مرگ برادر بزرگ‌اش، بغض‌اش را با ریختن اشک خالی کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ ویدیویی در شبکه های اجتماهی دست به دست می‌شود که نشان میدهد آقای صالح بخاطر مردم و کشورش و همچنان کشته شدن برادرش اشک می‌ریزد.

امرالله صالح بخاطر حس وطن دوستی‌اش  یکی از سیاسیون خوش نام افغانستان است که در قلب‌های اکثر اقوام جای دارد، اما سقوط نظام که با زحمت و قربانی هزاران زن و مرد ساخته شده بود، قلب همه را شکست.

عبدالله صالح، برادر زاده امرالله صالح، شامگاه جمعه (19 سنبله) به رسانه‌ها گفت که گروه طالبان، روح‌الله عزیزی صالح کاکای او را در پنجشیراعدام کرده است.

یکی از مراکز اطلاع رسانی طالبان به زبان اردو نوشت که برادر امرالله صالح در نبرد میان طالبان و نیروهایی «جبهه مقاومت ملی افغانستان» کشته شده است.

این درحالی است که وقتی طالبان برای اولین‌بار وارد کابل شدند، اشرف غنی، رئیس‌جمهوری وقت افغانستان به همراه نزدیکانش سراسیمه از کشور فرار کردند، اما امرالله صالح به وعده‌ای که داده بود، ایستاد؛ به پنجشیر، زادگاه خود رفت و به مقاومت علیه طالبان پرداخت.

امرالله صالح اشک ریخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد