امریکا-از-تلاش‌های-صلح-با-قاطعیت-حمایت-می‌کند

زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه امریکا در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه ملی، گفت که ایالات متحده با قاطعیت در راستای ایجاد اجماع جهانی و منطقه‌ای در حمایت از تلاش‌های صلح کار می‌کند.

به گزارش افغان نیوز، آقای خلیل‌زاد در این دیدار گفت که با هیأت همراه خود آمده است تا در باره‌ی فصل جدید همکاری‌ها و روابط میان افغانستان و امریکا گفتگو کند.

وی بیان داشت که کشورش با قاطعیت از روند صلح حمایت می‌کند و در راستای ایجاد اجماع جهانی و منطقه‌ای در حمایت از تلاش‌های صلح کار می‌کند.

خلیل‌زاد علاوه کرد که وقت آن است تا طرف‌های درگیر خشونت‌ها را کاهش دهند و گفت‌وگوهای جدی و نتیجه‌ بخش را آغاز کنند.

نماینده‌ی ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان تأکید کرد که امریکا از اجماع سیاسی و وحدت میان سیاسیون و مردم افغانستان حمایت و استقبال می‌کند و اجماع سیاسی و وحدت داخلی سبب می‌شود تا جمهوریت جایگاه قوی‌تری در تلاش‌های صلح کسب کند.

در همین حال، آقای عبدالله با اشاره به فصل جدید روابط میان دو کشور، گفت که جمهوری اسلامی افغانستان همیشه در راستای برقراری صلح متعهد بوده است. زیرا جنگ راه حل نیست و مردم ما بیشتر از این نباید قربانی جنگ‌های کور و بی‌معنا شوند. 

وی تصریح کرد که از فرصت پیش‌آمده برای برقراری صلح استفاده‌ی درست صورت گیرد. هیچ طرفی نباید محاسبه اشتباه کند که می‌تواند به زور به جنگ فعلی نقطه‌ی پایان گذارد.

در ادامه عبدالله تأکید کرد که حمایت جامعه‌ی جهانی به ویژه امریکا از جمهوری اسلامی افغانستان و روند صلح مهم است. ما از تلاش‌های امریکا برای ایجاد اجماع جهانی و منطقه‌ای در باره‌ی صلح نیز قدردانی می‌کنیم و تلاش داریم تا در این شرایط حساس، اجماع ملی و سیاسی نیز شکل گیرد.

این در حالی است که چند روز قبل رئیس شورای مصالحه ملی درباره روند جاری صلح گفت افغانستان هنوز به اندازه گذشته از صلح فاصله دارد.

امریکا از تلاش‌های صلح با قاطعیت حمایت می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد