امریکا-از-جمهوری-خواهان-افغانستان-حمایت-می‌کند

نماینده‌ی ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید: اگر گروه طالبان صلح را انتخاب نکند، ایالات متحده از افغان‌هایی که برای دوام جمهوریت تلاش می‌کنند، حمایت خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان، امروز شنبه (۱۸ ثور) در رشته تویتی نوشته: «جامعه‌ی جهانی به تلاش‌های خود برای برقراری صلح در افغانستان ادامه خواهد داد.»

وی با اشاره‌ به سفرهایش به تاشکند، دوحه، دوشنبه و کابل برای ایجاد اجماع منطقه‌ای در مورد صلح افغانستان، گفته است که این سفرها در برلین آلمان به پایان رسیده و در آن‌جا همراه با اتحادیه‌ی اروپا، ناتو و چند کشور دیگر اروپایی، بیانیه‌ی مشترکی را صادر کرده اند که در آن خواهان کاهش خشونت‌ها در افغانستان شدند.

نماینده‌ی ویژه‌ امریکا، هم‌چنان نوشته است که جامعه‌ی جهانی پس از ورود افغانستان به مرحله‌ی جدید نیز از آن حمایت خواهد کرد.

آقای خلیل‌زاد، از  طرف‌های درگیر خواسته است که از فرصت پیش‌آمده استفاده کرده و برای پایان‌دادن به جنگ ۴۰ ساله در این کشور و رسیدن به یک توافق سیاسی، مذاکره کنند.

این در حالی است که روز جمعه (۱۷ ثور) فرستادگان و نمایندگان ویژه‌ی اتحادیه‌ی اروپا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، ناتو، ناروی، بریتانیا و ایالات متحده‌ی امریکا، با نشر بیانیه‌ی مشترکی، خواهان کاهش فوری خشونت‌ها در افغانستان شده و ادامه‌ی خشونت‌ها از سوی طالبان را محکوم کردند.

امریکا از جمهوری خواهان افغانستان حمایت می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد