امریکا-از-سیاست-چین-علیه-مسلمانان-اویغور-انتقاد-کرد

وزیر خارجه امریکا از سیاست دولت چین در مقابل مسلمانان اویغور در سین‌کیانگ یا ترکستان شرقی انتقاد و آن را نقض حقوق بشر خواند.

به گزارش افغان نیوز: مایک پمپو، وزیر خارجه امریکا طی پیامی توییتری گفته است که اعمال فشار گروه کمونیست چین که از تبت تا سین‌کیانگ ادامه دارد، ارتباطی با تروریزم ندارد.

بیش از یک میلیون مسلمان اویغور به اتهام افراط‌گرایی دینی در زندانی‌های بازپروری اجباری دولت چین در منطقه خودمختار ترکستان شرقی سین‌کیانگ بازداشت شده‌اند

اما دولت چین همواره درخواست‌ نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد، حقوق بشری و سازمان ملل متحد برای سفر به منطقه و بررسی شرایط مسلمانان اویغور از نزدیک را رد کرده‌است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که دولت چین به بهانه تدابیر پولیسی پیشگیرانه بسیاری از اویغوهای بی‌گناه را بدون هیچ روند قضایی در زندان‌های اجباری حبس کرده‌است.

پکن در اکتوبر ۲۰۱۸ به وجود پایگاه‌های نظامی سری در منطقه ترکستان شرقی که در آن مسلمانان نگهداری می‌شوند، اعتراف کرد. چین در توجیه این سیاست خود ادعا کرده که این اقدامات برای «مبارزه با تروریزم» صورت می‌گیرد.

براساس داده‌های سازمان عفو بین‌الملل، پارلمان اروپا و دیده‌بان حقوق بشر، از سرنوشت بسیاری از روشنفکران، دانشمندان، ورزشکاران و هنرمندان اویغور که در «زندان‌های اجباری» چین به سر می‌برند، اطلاعی در دست ندارند.

امریکا از سیاست چین علیه مسلمانان اویغور انتقاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد