امریکا-از-صلح-دایمی-و-قطع-جنگ-حمایت-می‌کند

وزیر امور خارجه امریکا در گفتگو با رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور، وعده سپرد که از صلح دایمی و قطع جنگ در افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ ایالات متحده‌ امریکا، ناوقت روز پنج‌شنبه(۱۴، اسد) طی یک تماس تلفنی با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور، تعهد کشورش را از دست‌یافتن به توافق سیاسی پایدار برای ختم جنگ در افغانستان ابراز داشت. 

آقای عبدالله ضمن قدردانی از کمک‌های امریکا و حمایت آن كشور از تلاش‌های صلح، از تعهد دولت افغانستان برای ادامه‌ی مذاکرات اطمینان داده است.

همچنان دو طرف در باره‌ی راه‌های تسریع مذاکرات برای دست‌یابی به یک توافق همه‌شمول که به حقوق افغان‌ها به شمول زنان و اقلیت‌ها احترام بگذارد، برای مردم افغانستان حق بدهد تا در تعیین رهبران خود نقش داشته باشند و به گروه‌های هراس افگن اجازه فعالیت و تهدید علیه کشورهای بیرونی از خاک افغانستان را ندهد، بحث و تبادل نظر کردند. 

بلینکن و عبدالله با اشاره به محکومیت‌های بین‌المللی حملات طالبان، حملات جاری این گروه‌ را نکوهش کردند و از تلفات مُلكى و بی‌جا شدن مردم در داخل كشور و مهاجرت به بیرون ابراز تأسف نمودند.

به نقل از اعلامیه شورای عالی مصالحه ملی؛ دو طرف همچنان توافق نمودند که در مورد قضایای افغانستان به تماس‌های شان ادامه بدهند.

این درحالی است که به تازگی، سفارت امریکا در کابل اعلام کرده که طالبان به نیروهای امنیتی وعده می‌دهند که پس از تسلیم‌شدن، به آن‌ها آسیب نمی‌زنند؛ اما این نیروها، شب‌هنگام ناپدید و زنان شان به نکاح اجباری وادار می‌شوند.

امریکا از صلح دایمی و قطع جنگ حمایت می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد