امریکا-از-نخستین-نشست-شورای-عالی-مصالحه-ملی-استقبال-کرد

وزیر امور خارجه امریکا از نخستین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی در کابل استقبال و آن را یک گام مثبت دیگر در راستای تامین صلح دانسته است.

به گزارش افغان نیوز: نخستین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی روز شنبه(۱۵ قوس) با حضور رییس جمهور غنی و شماری از سیاسیون کشور در کابل برگزار شد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در توییتی نوشته است که برگزاری نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی یک گام مثبت دیگر در راستای صلح است.

در این نشست بر اجماع ملی، حفظ ارزش‌های نظام در مذاکرات و توحید صف جمهوریت تاکید شد. همچنان در این نشست گفته شد که برای داشتن موضع واحد اعضای باید برنامه‌ای تدوین شود و خط سرخ جمهوریت در مذاکرات صلح مشخص گردد.

رییس جمهور غنی در پایان نشست افتتاح شورای مصالحه ملی گفت که مردم افغانستان خواستار صلح دایمی و ملی اند نه صلح سمتی، تنظیمی و قومی. اما تامین صلح با ثبات و حفظ نظام جمهوری به قربانی مطلق ضرورت دارد.

این درحالی است که محمد یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری در مراسم افتتاح نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی، پروسه صلح را قضیه ملی خوانده و تاکید کرد که ترکیب کنونی این شورا به دلیل نبود برخی چهره‌های سیاسی و تاثیر گذار ناقص است.

امریکا از نخستین نشست شورای عالی مصالحه ملی استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد