امریکا-از-نهادهای-جهانی-استفاده-سیاسی-می‌کند

وزارت امور خارجه ا.ا در واکنش به وتوی قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل درباره‌ آتش‌بس در غزه می‌گوید که امریکا از نهادهای جهانی برای «مقاصد سیاسی خود» استفاده می‌کند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه امروز (شنبه، ۱۸ قوس) در ایکس نوشته است که این وزارت مخالفت امریکا به آتش‌بس در غزه را «اسفناک» دانسته و محکوم می‌کند.

آقای بلخی گفته است که امریکا با وتوی قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه، «آشکارا در ظلم جاری در نوارغزه شریک است».

به گفته او، این اقدام نشان می‌دهد که دولت امریکا از ساختارهای بین‌المللی برای اهداف سیاسی خود علیه حقوق بشر استفاده می‌کند.

بلخی افزوده است: «به جای اینکه امریکا عاملان جنایات جنگی در فلسطین را در به دلیل نقض حقوق بشر محکوم کند و آنها را به فهرست تحریم‌های وزارت دارایی خود اضافه کند.  چندین مقام ا.ا  را به دلیل نشان دادن اینکه ایالات متحده از حقوق بشر به عنوان ابزار سیاسی استفاده می کند، تحریم شده اند».

او تاکید کرده که افغانستان موضع کشورهای که اجماع اصولی در برابر جنایات جنگی مداوم «صهیونیست»ها اتخاذ کرده، قدردانی می‌کند و خواستار آتش بس دایمی و از راه حل دایمی مسئله فلسطین است حمایت می‌کند.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته به درخواست آنتونیو گوترش، با استناد به ماده‌ ۹۹ منشور این سازمان درباره‌ غزه و رای‌گیری قط‌نامه‌ای درباره‌‌ آتش‌بس تشکیل جلسه داده بود.

در نتیجه‌ ۱۳ رای مثبت به نفع آتش‌بس فوری در غزه ارائه شد اما؛ امریکا به ‌عنوان عضو دایم رای منفی داد و قطعنامه را وتو کرد.

امریکا از نهادهای جهانی استفاده سیاسی می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد