امریکا-امیدواریم-پروسه-صلح-بدون-قربانی-دست‌آوردها-نتیجه-دهد

سناتور حزب جمهوری‌خواه امریکا در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی تاکید داشت که امیدوار است تا پروسه‌ی صلح بدون قربانی دستاوردهای هجده ساله‌ی مردم افغانستان به ویژه حقوق زنان، نتیجه بدهد.

به گزارش افغان نیوز: لیندسی گراهام، سناتور حزب جمهوری‌خواه امریکا که در سفری به کابل، شام دیروز در دیدار با رییس جمهور غنی با ستایش از نیروهای امنیتی افغانستان که بیشترین مسوولیت تامین امنیت و مبارزه با تروریزم را به عهده گرفته اند، گفت که امیدوار است تا پروسه‌ی صلح بدون قربانی دستاوردهای هجده ساله‌ی مردم افغانستان به ویژه حقوق زنان، نتیجه بدهد.

گراهام تاکید کرد، چگونگی پایان جنگ در افغانستان، برای دولت امریکا مهم است و هدف اصلی سفر وی به کابل، ارزیابی وضعیت افغانستان بوده تا روی چگونگی کاهش مسوولانه‌ی نیروهای امریکایی در افغانستان بحث کنند.

در همین حال، لیندسی گراهام در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفته است که  امریکا به استقرار صلح و دفع تهدید دهشت‌افگنی در افغانستان متعهد است و به همکاری‌هایش در این راستا هم‌چنان ادامه می‌دهد.

وی صلح مورد قبول «افغان‌ها» را از اولویت‌های حکومت امریکا برشمرده و گفته است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در همین مسیر تلاش‌های می‌کند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این دیدار گفت که اجماع عمومی در مورد صلح وجود دارد، اما؛ آتش بس و پرداختن به پناه گاه‌های امن طالبان درخارج ازافغانستان، پرسش‌های مردم ما است که به آن‌ها پاسخ داده شود.

آقای غنی تاکید کرد که ۹۰ درصد عملیات‌های نظامی از سوی نیروهای امنیتی افغانستان به پیش برده می‌شود و تا پنج سال آینده، سهم حکومت افغانستان در تمویل بودجه‌ی نیروهای امنیتی افغان، بیشتر خواهد شد.

عبدالله عبدالله نیز در این دیدار تأکید کرده است که پیش از توافق صلح میان امریکا و طالبان، خشونت‌ها باید کاهش یابد و نیز بعد از امضای توافق‌نامه صلح میان دو طرف، گفت‌وگوهای «همه‌شمول و فراگیر بین‌الافغانی» آغاز شود.

این درحالی است که پیش‌ از این، رسانه‌های امریکایی نیز گزارش کرده بودند که واشنگتن به زودی برنامه مرحله‌ای خروج چهار هزار سربازش را از افغانستان اعلام خواهد کرد.

امریکا: امیدواریم پروسه صلح بدون قربانی دست‌آوردها نتیجه دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد