امریکا-با-ایجاد-حکومت-موازی-در-افغانستان-مخالفت-کرد

وزیر خارجه امریکا می‌گوید؛ کشورش با هر اقدامی برای ایجاد حکومت موازی و استفاده از زور برای حل اختلاف سیاسی سخت مخالف است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، دیروز دو شنبه(19، حوت) همزمان با هم مراسم تحلیف برگزار کردند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، پس از برگزاری مراسم تحلیف با ایراد سخنانی گفت که رقابت‌های انتخاباتی دیگر پایان یافته و تمامی گروه‌های سیاسی باید با هدف توسعه، رفاه و صلح در افغانستان به دولت کمک کنند. او همچنین وعده داد که ظرف دو هفته کابینه‌ای فراگیر و مورد قبول تمامی گروه‌های سیاسی تشکیل دهد.

در مقابل آقای عبدالله نیز در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت که اگر در سال ۲۰۱۴ دولت وحدت ملی را نمی‌پذیرفتم، کشور درگیر بحران می‌شد ولی اگر اینبار دولت برآمده از تقلب را بپذیرم،‌ باید فاتحه دموکراسی را خواند. او همچنین به مردم افغانستان وعده داد تا ضمن برقراری صلح با همکاری کشورهای منطقه، افغانستان را از وجود تروریست‌ها پاک کند و رفاه و آرامش را برای مردم این کشور به ارمغان بیاورد.

مایک پومپیو، وزیر خارجه امریکا می‌گوید؛ کشورش با هر اقدامی برای ایجاد حکومت موازی و استفاده از زور برای حل اختلاف سیاسی سخت مخالف است.

وزیر خارجه امریکا از عبدالله عبدالله نام نبرده، اما تأکید کرده‌است که "اولویت دادن به یک افغانستان همه‌شمول و متحد، برای آینده افغانستان به خصوص برای صلح در این کشور مهم است."

این درحالی است که محمد اشرف غنی، پیروز انتخابات سال ۲۰۱۴ پس از اعتراض عبدالله عبدالله نسبت به نتیجه آن انتخابات، در نهایت بر سر یک دولت وحدت ملی با مشارکت وی به عنوان رئیس اجرایی به توافق رسید.

امریکا با ایجاد حکومت موازی در افغانستان مخالفت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد