امریکا-با-حکومت-و-مردم-افغانستان-متحد-می-باشد

زلمی خلیلزاد در دیدار با رییس جمهور غنی تاکید داشت که صلح یک پروسۀ مقدس است و در این پروسه حکومت و مردم امریکا با حکومت و مردم افغانستان متحد می باشند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور با زلمی خلیلزاد نمایندۀ ویژه وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا برای صلح افغانستان، دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر دلگشای ارگ انجام شد و در آن استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه و شمار دیگری از اراکین بلند رتبۀ دولتی نیز حضور داشتند، هر دو جانب در مورد راه های تامین صلح در افغانستان تحت رهبری و به مالکیت افغان ها، بحث و تبادل نظر گردید.

رئیس جمهور غنی در این دیدار در رابطه به تلاش های دولت افغانستان در راستای موفقیت پروسه صلح و تامین امنیت سراسری در کشور، صحبت کرد.

در مقابل، زلمی خلیلزاد نمایندۀ ویژه وزارت امور خارجۀ امریکا برای صلح افغانستان، در رابطه به هدف سفرش به کابل و کشورهای منطقه معلومات داده، گفت: صلح یک پروسۀ مقدس است و در این پروسه حکومت و مردم امریکا با حکومت و مردم افغانستان متحد می باشند.

آقای خلیل‌زاد گفته است که برای شکستن بن‌بست جنگ و آوردن صلح به افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

این سفر آقای خلیل‌زاد، در چارچوب سفر ۱۰ روزۀ وی به اسلام آباد، دوحه، امارات متحدۀ عرب و ریاض صورت گرفته است.

زلمی خلیل‌زاد، امریکایی افغان تبار است و تجربه کار سیاسی در افغانستان، عراق و سازمان ملل را در کارنامه خود دارد و از تحولات منطقه نیز آگاهی دارد.

امریکا با حکومت و مردم افغانستان متحد می باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد