امریکا-باید-حضور-نظامی-اش-را-در-افغانستان-حفظ-کند

رییس‌جمهور امریکا می‌گوید که واشنگتن علیرغم مضحک‌بودن جنگ افغانستان باید حضور نظامی خود را در آنجا حفظ کند.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا روز گذشته در صحبت با خبرنگاران یک‌بار دیگر حضور ۱۸ ساله امریکا در افغانستان را «مضحک» خواند و گفت که شماری از نظامیان امریکایی از افغانستان خارج می‌شوند؛ اما امریکا باید در این کشور حضور داشته باشد.

پیش از این، دونالد ترامپ بر حضور استخباراتی امریکا در افغانستان تاکید ورزیده بود.

آقای ترامپ، افغانستان را یک ساحۀ "خطرناک" خواند و علاوه کرد که باید همیشه وقایع آن کشور را زیر نظر داشته باشند و اکنون می‌خواهد روی گزینه‌های مختلف غور کند.

وی درحالی بر تداوم حضور نیروهای خارجی در افغانستان تاکید می‌کند که گروه طالبان پس از هشت دور گفتگو با هیات امریکایی، خواستار مشخص‌شدن جدول خروج نیروهای خارجی از افغانستان شده‌است.

به‌تازگی سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته‌است تا زمانی که نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند، جنگ ادامه خواهد داشت.

او از امریکا خواست که به تعهدات‌اش در دور هشتم گفتگوهای صلح عمل کند.

ترامپ گفت که یکی از گزینه‌هایی که همین‌اکنون در مورد آن صحبت صورت می‌گیرد، "داشتن یک پلان است؛ اما در مورد این پلان جزئیاتی ارائه نکرد.

او افزود که مذاکرات صلح با طالبان ادامه داشته و "ما مذاکرات را انجام می‌دهیم و گفتگوهای خوبی انجام می‌شود و خواهیم دید چه اتفاق می‌افتد."

ترامپ یک‌بار دیگر تاکید کر‌د که اگر می‌خواست، می‌توانست در این جنگ در یک هفته برنده شود؛ اما "نمی‌خواهد ۱‍۰ میلیون افغان" کشته شوند.

در همین حال، وزارت امور خارجه امریکا گفته است که زلمی خلیل‌زاد در دوحه، پایتخت قطر گفت‌وگوها را با گروه طالبان به عنوان بخشی از یک تلاش کلی امریکا برای پایان جنگ افغانستان، از سر می‌گیرد.

این درحالی است که تاکنون حکومت در رابطه با این اظهارات رئیس جمهور ترامپ، ابراز نظری نکرده و نمایندگان گروه طالبان نیز چیزی نگفته‌اند.

امریکا باید حضور نظامی اش را در افغانستان حفظ کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد