امریکا-بر-سر-دوراهی؛-جنگ-افغانستان-خاتمه-یابد-یا-خیر-

با گذشت ۱۷ سال جنگ در افغانستان، مقام‌های نظامی و استخباراتی امریکا هنوز در مورد ختم آن اختلاف نظر دارند.

به گزارش افغان نیوز: روزنامه والستریت ژورنال در مورد بحث جاری تیم امنیتی اداره دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در پیوند به جنگ در افغانستان نوشته‌است که تیم امنیتی اداره رئیس جمهور ترمپ که در پی دریافت یک راه حل برای خاتمه جنگ ۱۷ ساله این کشور در افغانستان است، دچار اختلافات نظر شده‌است.

روزنامه در ادامه به نقل از همین مقام‌ها که نخواسته‌اند نام های‌شان ذکر شود نوشته‌است که مقام‌های استخباراتی امریکا در پیوند به جنگ افغانستان نظر منفی دارند اما قوماندانان نظامی آن‌کشور نتیجه را نپذیرفته و استدلال می‌کنند که استراتژی دونالد ترمپ برای جنوب آسیا مؤثر ثابت خواهد شد.

به نوشته روزنامه، این اختلافات در حالی مطرح شده که اداره رئیس جمهور امریکا قرار است طی ۱۱ سال نهمین جنرال‌اش را به افغانستان بفرستد.

والستریت ژورنال اضافه کرده‌است که برخی از آگاهان مسایل مربوط به جنگ افغانستان ابراز نگرانی می‌کنند که ارزیابی منفی مقام‌های استخباراتی ممکن رئیس جمهور امریکا را تشویق کند تا استراتیژی‌اش را که سال پیش اعلان کرد و براساس آن قرار است هزارها سرباز اضافی به افغانستان بفرستد، ناتمام بگذارد.

روزنامه به نقل از مقام‌های که در مورد بحث‌های محرم ادارات استخباراتی امریکا در مورد جنگ ۱۷ ساله امریکا در افغانستان باخبر اند نوشته‌است که ادارات استخبارات امریکا بدین هم باور اند که استراتژی رئیس جمهور امریکا که سال پیش برای افغانستان و جنوب آسیا اعلان شد تا کنون نتیجه قابل ملاحظه نداشته‌است.

اما والستریت ژورنال در ادامه نوشته‌است که نظر قوماندان‌های امریکایی در مورد جنگ افغانستان بسیار مثبت است و آن‌ها نظریات ادارات استخباراتی کشور‌شان در این راستا را تا حدی بدبینانه می‌خوانند.

روزنامه به نقل از مقام‌ها می‌افزاید، اختلافات در این مورد که طی ماه‌های آینده ارزیابی دقیق و نهایی از جنگ افغانستان به رئیس جمهور دونالد ترمپ ارائه می‌شود، باعث بحث‌های داغ در واشنگتن شده‌است.

امریکا بر سر دوراهی؛ جنگ افغانستان خاتمه یابد یا خیر؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد