امریکا-به-تجهيز-نیروهای-امنیتی-افغان-ادامه-می‌دهد

سرپرست معینیت آسیای مرکزی و جنوبی وزارت خارجه‌ امریکا وعده سپرد که با ارائه کمک‌های اقتصادی و تجهيز نیرو های امنیتی در کنار مردم افغانستان باقی می‌ماند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، روز گذشته با دین تامپسن، سرپرست معینیت آسیای مرکزی و جنوبی وزارت خارجه‌ امریکا ملاقات کرد.

آقای عبدالله از همکاری دوامدار امریکا به خصوص کمک ۳۰۰ میلیون دالری اخیر برای بخش‌های غیر نظامی افغانستان قدردانی نموده است.

هردو طرف در باره‌ی دلایل و انگیزه‌های تأخیر کنفرانس استانبول، روابط منطقه‌ای افغانستان و اجماع داخلی در حمایت از صلح معلومات ارائه نموده و خواهان دوام حمایت جامعه‌‌ جهانی و کشور های منطقه از تلاش‌های صلح شدند.

سرپرست معینیت آسیای مرکزی و جنوبی وزارت خارجه‌ امریکا از ادامه کمک‌های نظامی به نیروی‌های امنیتی، کمک‌های اقتصادی و حمایت از دست آوردهای دو دهه اخیر مردم افغانستان اطمینان داد. 

آقای دین تامپسن گفت: امریکا در فصل جدید روابط، با ارائه کمک‌های اقتصادی و تجهيز نیرو های امنیتی و دفاعی افغان همچنان در کنار مردم افغانستان باقی می‌ماند.

این درحالی است که فرمانده کل ناتو در افغانستان نیز هشدار داد که پس از اول ماه می، هرگونه حمله طالبان بر نیروهای خارجی با قوت پاسخ داده خواهد شد.

امریکا به تجهيز نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد