امریکا-به-حضور-دیپلماتیک-خود-در-کابل-ادامه-می‌دهد

سفارت آمریکا در کابل اعلام کرده که به حضور پُررنگ دیپلماتیک خود در کابل ادامه داده و هیچ برنامه‌یی برای بستن این سفارت وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ سفارت آمریکا دیروز یک‌شنبه در توییترش نوشت که حضور دیپلماتیک آمریکا در افغانستان برای کارهایی که قرار است با دولت و مردم افغانستان انجام شود، ادامه می‌یابد.

این نهاد گفته که در حال برنامه‌ریزی برای موارد غیرمترقبه و چه‌گونه‌گی کاهش خطرات به شهروندان و برنامه‌هایش است. آمریکا از چالش‌های امنیتی در برابر فعالیتش در افغانستان آگاه است و حضور خود را در صورت لزوم برای رفع این چالش‌ها تنظیم خواهد کرد.

این سفارت گفته است که اطمینان دارد می‌تواند کار خود را به روشی مصون و به نفع افغانستان و روابط دو جانبه انجام دهد و برنامه‌های امنیتی خوبی برای حفاظت از کارمندان و امکانات خود آماده کرده است.

سفارت آمریکا در کابل در ادامه گفته است: «همان‌طوری که رئیس‌جمهور بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه گفته‌اند، در حالی که حضور نظامی آمریکا در افغانستان پایان می‌یابد، سفارت ایالات متحده به برنامه‌های کمک دیپلماتیک، بشردوستانه و امنیتی ما در افغانستان ادامه خواهد داد.»

این در حالی‌ست که روز گذشته روزنامۀ وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود که مقام‌های آمریکایی به‌دلیل نگرانی از بدترشدن وضعیت امنیتی در افغانستان که ممکن جان سربازان باقی‌مانده و دیپلمات‌ها و دیگر شهروندان این کشور را به خطر بیندازد، کار روی برنامۀ احتمالی تخلیۀ سفارت این کشور در کابل را سرعت بخشیده‌اند.

امریکا به حضور دیپلماتیک خود در کابل ادامه می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد