امریکا-به-طالبان-عاملان-حملات-خونین-باید-محاکمه-شوند

به ادامه‌ واکنش‌ها در برابر حمله‌ی مرگ‌بار بر یک خانقاه بنام «خلیفه صاحب» در سه‌راهی علاوالدین شهر کابل؛ نماینده ویژه امریکا برای افغانستان اعلام کرد که عاملان آن باید محاکمه شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، حمله روز گذشته بر خانقاه خلیفه در کابل را محکوم کرده است. 

وی گفته که حمله‌های بیهوده و وحشتناک علیه افغان‌های بی‌گناه باید متوقف و عاملان آن محاکمه شوند.

همچنان اتحادیه اروپا در یک اعلامیه، گفته است که حمله بر گردهمایی غیرنظامیان، مکتب و مسجد یک عمل « فجیع و بزدلانه» است. 

در اعلامیه آمده است که افزایش خشونت‌ها شهروندان افغان و جامعه جهانی را نگران ساخته است.

سفارت ایران در کابل نیر با نشر اعلامیه گفته که افراطیت بر هیچ فرد مسلمان، اعم از شیعه و سنی رحم نمی‌کند و محکوم است.

رامیز الکبروف، معاون نماینده ویژه سازمان‌ ملل متحد و هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشردوستانه این سازمان، گفته که حمله بر غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، از جمله مساجد، براساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه ممنوع است.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان نیز انفجار بر یک خانقاه در کابل را محکوم کرده و گفته است که عاملان این رویداد به زودی بازداشت و مجازات خواهند شد.

اما فضل احمد معنوی، وزیر پیشین عدلیه در واکنش به این انفجار می‌گوید که طالبان بستر امن به همه گروه‌های دهشت‌افگن ایجاد کرده است.

عصر روز جمعه یک خانقاه موسوم به «خلیفه صاحب» در سه‌راهی علاوالدین، از مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر کابل، گواه یک انفجار بود. شمار تلفات در این رویداد تاکنون بیش از ۵۰ کشته و زخمی گزارش شده است.

این درحالی است که اخیرا موجی از کشتار شیعیان مخصوصا هزاره‌ها در کشور به راه افتاده و طی یک هفته اخیر، صدها دانش‌آموز، نمازگزار و مسافر شیعه در کابل و مزار شریف، قربانی حمله‌های تروریستی شدند.

امریکا به طالبان: عاملان حملات خونین باید محاکمه شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد