امریکا-تجهیزات-پایگاه‌های-شان-را-به-پاکستان-انتقال-می‌دهد

مجلس سنای کشور می‌گوید که نیرو های امریکایی هنگام ترک افغانستان پایگاه های نظامی شان را تخریب و تجهیزات آن را نابود و یا به پاکستان منتقل می کنند.

به گزارش افغان نیوز: مجلس سنای کشور دیروز یک‌شنبه (10، عقرب) از تخریب پایگاه های نظامی از سوی نظامیان امریکایی و انتقال تجهیزات این پایگاه ها به پاکستان ابراز نگرانی کرده و با نشر اعلامیه از حکومت خواسته است که در این مورد اقدام جدی روی دست گیرد.

اعضای مجلس سنا در این اعلامیه از حکومت خواسته اند که در این باره با مقام های امریکایی صحبت نموده و قناعت آنان را مبنی به سپردن پایگاها و تسلیحات نظامی شان به روش مناسب به نیرو های امنیتی افغانستان به دست آورند.

علاوه براین، در این اعلامیه مجلس سنا به شدت جنگ و خشونت ها پس از آغاز گفتگو های صلح میان نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان اشاره شده و این مجلس خواستار عملی شدن توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن از سوی ایالات متحده امریکا شده است.

اعضای مجلس سنا از ایالات متحده امریکا به عنوان هم پیمان استراتیژیک و نظامی افغانستان تقاضا کرده است تا مطابق به پیمان امنیتی کابل- واشنگتن برای تامین صلح در افغانستان بکوشد و در کنار مردم افغانستان باشد.

مجلس سنا به حکومت افغانستان پیشنهاد نموده که برای تامین صلح و نتیجه مذاکرات صلح بین الافغانی اجماع منطقه یی و بین المللی را با میانجیگری سازمان کنفرانس کشور های اسلامی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد راه اندازی کند تا به باور اعضای این مجلس گفتگو های صلح به نتیجه قناعت بخش برسد و افغانستان از جنگ و تروریزم جهانی نجات یابد.

این درحالی است که دو روز قبل، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با سفیر ملکی ناتو در افغانستان گفت که طالبان علیرغم ادعاها و تعهدات شان در توافق نامه با امریکا، تاکنون ارتباط شان را با گروه های تروریستی مانند القاعده و شبکه حقانی قطع نکرده اند.

امریکا تجهیزات پایگاه‌های شان را به پاکستان انتقال می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد