پدر-معنوی-طالبان-دولت-افغانستان-باید-تسلیم-شود

مولانا حامدالحق، فرزند مولانا سمیع‌الحق، پدر معنوی گروه طالبان در پاکستان در یک کلیپ ودیوئی گفته است که دولت افغانستان باید به گروه طالبان تسلیم شود و جنگ‌افزارهای خود را به زمین بگذارد.

به گزارش افغان نیوز: مولانا حامدالحق، فرزند مولانا سمیع الحق پدر معنوی طالبان در پاکستان که پس از ترور پدرش جانشین تعیین شده از حکومت افغانستان میخواهد که به گروه طالبان تسلیم شوند و جنگ افزارهای شان را زمین بگذارند.

این ملای پاکستانی می گوید: «ما از حکومت افغانستان میخواهیم، چرا به آتش دشمنی هیزم می اندازید و قوم تان را تباه می‌کنید، شما باید به طالبان تسلیم شوید و جنگ افزارهای تان را زمین بگذارید، طالبان شما را به آغوش خواهد گرفت. طالبان جنگ را برده اند و حق آنان است که آنها شریعت اسلامی را در افغانستان تأمین کنند.»

وی تاکید می‌کند که سربازان آمریکایی از افغانستان خارج خواهند شد، لذا دولت باید دشمنی با طالبان را کنار گذاشته و به صفوف این گروه بپیوندد.

رئیس مدارس حقانی علاوه می‌کند که دولت افغانستان به دستور هند با گروه طالبان می‌جنگد و دهلی نو خواهان دوام جنگ با طالبان است، از همین رو این گروه تا برپایی حکومت اسلامی در کابل به جنگ دوام خواهند داد.

او ادعا کرده که پاکستان و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به محمد اشرف غنی گفته تا حکومت را به طالبان بسپارد تا امنیت سراسری در افغانستان برقرار شود.

در همین حال طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله در واکنش به گفته‌های مولانا حامدالحق، مسئول مدارس حقانی پاکستان، در حساب توییتر خود او را قاتل افغان‌ها خوانده و نوشته است: "‏برای حامدالحق بگویید که این آرمان را مانند پدرش به گور ببرد."

آقای آرین می‌افزاید که به این ملای پاکستانی بگویید؛ اینجا قهرمانانی نفس می‌کشند که هرپنجابی و نوکرانش را به دَرَک واصل می‌کند.

او در عین حال با انتقاد از رسانه‌های داخلی گفته است که آن‌ها نباید گفته‌های یک قاتل را در بین مردم ترتیل و تجوید کنند.

همچنان وزارت ارشاد، حج و اوقاف نیز سخنان کودکانه این فرد ضعیف را به شدت محکوم کرده و آن را دخالت صریح در امور افغانستان تحت هدایت برخی نهادهای استخباراتی می‌داند.

این وزارت علاوه کرده است که برای جهانیان روشن است که آژانس‌های استخباراتی کشور همسایه، همیشه از طریق این مدارس، جنگ را در کشور ما دامن می‌زنند.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف می‌افزاید که همه‌ای گروه‌های تروریستی، مدارس دینی حقانی را برای آموزش و ترویج دهشت‌افکنی، بستر مناسب اختیار کرده و اعمال ترورستی را از این مخفی‌گاه‌ها راه‌اندازی می‌نمایند.

این وزارت از دولت پاکستان می‌خواهد که مواضع رسمی خود را در مورد اظهارات مسئول مدارس حقانی روشن نماید که آیا به نمایندگی از اسلام‌آباد صحبت کرده یا ابراز نظر شخصی وی بوده است.

به باور کارشناسان، گفته‌های این مولوی پاکستانی دخالت آشکار در امور داخلی افغانستان است و به نحوی ابزار فشاری شبکه استخباراتی اسلام‌آباد بر علیه کابل محسوب می‌شود.

پدر معنوی طالبان: دولت افغانستان باید تسلیم شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد