امریکا-خطاب-به-طالبان-بگذارید-مردم-آزادانه-رای-دهند

وزارت خارجه امریکا ضمن تاکید بر انتخابات آزاد و عادلانه تصریح نموده است که طالبان نباید با ایجاد مزاحمت و خشونت، از رفتن مردم به مراکز رای دهی جلوگیری کنند و بگذارند مردم به پای صندوق های رای بروند.

به گزارش افغان نیوز: در بیانیه وزارت خارجه امریکا که روز گذشته نشر شد، آمده است که امریکا همراه با سایر کشورهای تمویل کننده به صورت مکرر از حکومت افغانستان و نهادهای انتخاباتی خواسته که مقدمات لازم برای یک انتخابات با اعتبار و شفاف را فراهم کنند.

در این بیانیه به طور مشخص از طالبان خواسته شده که بگذارند رای دهندگان بدون ترس از مزاحمت، حملات و خشونت به مراکز رای‌گیری بروند. گروه طالبان در زمانی که مذاکرات صلح امریکا در دوحه قطر بود نیز گفته بود که با تمام توان مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهند شد.

در همین حال، مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در صفحه توئیترش بخشی از این بیانیه را یادآوری کرده و نوشته است که ما از نهادهای افغانستان انتظار داریم که تمام تمهیدات ضروری را برای اطمینان از شفافیت و اعتبار انتخابات انجام دهند.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده که رای‌دهنگان افغان با به خطر انداختن جان شان در انتخابات شرکت می‌کنند و حق دارند که نتیجه آن، به‌درستی انتخاب رای‌دهندگان باشد. نیروهای ائتلاف و تمویل‌کنندگان افغانستان قربانی داده‌اند تا افغانها قادر به حق انتخاب رهبران‌شان شده و از این امر اطمینان پیدا کنند."

وزارت خارجه امریکا ضمن حمایت قاطع از نیروهای امنیتی افغانستان خطاب به نامزدان ریاست جمهوری افغانستان نوشته است که به قواعد مربوطه پایبند باشند.

این درحالی است که گروه طالبان در روزهای اخیر، مراکز و کارزارهای انتخاباتی را مورد حمله انتحاری قرار داده است.

امریکا خطاب به طالبان: بگذارید مردم آزادانه رای دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد