امریکا-طالبان-از-خاک-پاکستان-علیه-افغانستان-فعالیت-می‌کنند

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که طالبان و شبکه حقانی هنوز هم از قلمرو پاکستان بر ضد افغانستان و گروه جیش محمد نیز بر ضد هند فعالیت می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور خارجه امریکا با نشر گزارش سالانه‌اش پیرامون تروریسم، گفته است که پاکستان هنوز پناه‌گاه امن برای گروه‌های تروریستی است و اجازه داده کشورهای منطقه، از جمله افغانستان و هند، هدف حملات هراس‌افگنانه قرار گیرد.

در این گزارش که شب گذشته به نشر رسید، پیرامون تحرکات هراس‌افگنان و تلاش‌های امریکا در مبارزه با آن در سال ۲۰۱۹ معلومات ارایه شده است.

به نقل از این گزارش، پاکستان گذاشته است که طالبان و شبکه حقانی از قلمرو اش بر ضد افغانستان و گروه جیش محمد نیز بر ضد هند فعالیت کند و در برابر برخی از تروریستان شناخته‌شده، از جمله مسعود اظهر، رهبر جیش محمد نیز اقدامات لازم نکرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است، هر چند پاکستان همکاری‌های مثبت در روند صلح، از جمله متقاعد کردن طالبان به کاهش خشونت‌ها را انجام داده، اما موفق نشده همه اقدامات لازمی را در ۲۰۱۹ عملی کند.

با این حال، وزارت امور خارجه امریکا گفته که کشورهای آسیای میانه نگران گسترش تروریسم از قلمرو افغانستان‌اند، زیرا به باور امریکا، برگشت افغان‌هایی که برای جنگ با داعش به سوریه و عراق رفته‌اند، می‌تواند تهدید بالقوه را متوجه این کشورها بسازد.

پیش‌تر شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از ادامه روابط گروه طالبان با القاعده پرده بر داشته بود. نگرانی‌ها پیرامون آینده افغانستان در حالی افزایش یافته که قرار است مذاکرات بین‌الافغانی تا چند روز دیگر آغاز شود.

هر چند امریکا در این گزارش از تلاش‌ پاکستان برای متقاعد کردن طالبان در امر کاهش خشونت‌ها یادآوری کرده، اما بر اساس معلومات شورای امنیت ملی کشور، طالبان در اواخر جوزا با کشتن ۲۹۱ نیروی امنیتی و زخمی کردن ۵۵۰ تن دیگر، خونین‌ترین هفته‌ی ۱۹ سال اخیر را رقم زده‌اند.

این در حالی است که علاوه بر نیروهای امنیتی، ۱۴۸ غیرنظامی نیز در جریان هفته اخیر سال روان کشته یا زخمی شده‌اند.

امریکا: طالبان از خاک پاکستان علیه افغانستان فعالیت می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد