امریکا-طالبان-باید-در-قبال-تعهدات-شان-پابند-بمانند

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که طالبان را ترغیب می‌کند تا به تعهدات شان برای حفاظت از زیربناها و غیرنظامیان پابند باشند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا ضمن استقبال از نشست دو روزۀ بین‌الافغانی در شهر دوحه، گفته است که تنها تفاهم و مذاکره می‌تواند به جنگ در افغانستان خاتمه بخشد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده، روز دوشنبه (۲۸ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفت: طالبان را ترغیب می‌کند تا به تعهدات شان برای حفاظت از زیربناها، غیرنظامیان و همکاری در زمینۀ امدادرسانی بشری پابند باشند.

نشست هیات‌های مذاکره‌کنندۀ دولت افغانستان و گروه طالبان به رهبری عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی و ملا‌برادر به تاریخ ۱۷ و ۱۸ جولای در قطر برگزار و روز گذشته بدون نتیجه پایان یافت.

محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری این نشست را بی‌مفهوم و خنثی خوانده و گفته است که نتیجۀ ملموسی را در پی نداشت.

در همین حال، رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور می‌گوید که پروسه صلح قطر يك تاكتيك بود و اميد بستن به آن بيش از اين ضياع وقت است.

اما وزارت خارجۀ امریکا با استقبال از این نشست گفته است که در کنار جامعۀ جهانی و همسایگان افغانستان، به پیشبرد رود صلح و حمایت از افغان‌ها برای رسیدن به صلح پایدار متعهد خواهد ماند.

امریکا: طالبان باید در قبال تعهدات شان پابند بمانند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد