امریکا-طالبان-باید-طرح-صلح-راجدی-بگیرند

کاخ سفید از گروه طالبان خواست تا پشنهاد حکومت افغانستان را جدی گرفته و پیرامون آن غور کند.

به گزارش افغان نیوز: الیس ویلز، دستیار معاون وزارت خارجه ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی در صحبت با خبرنگاران گفته که حکومت افغانستان یک روند عزتمند صلح را به طالبان پیشنهاد کرده است که باید از سوی این گروه جدی گرفته شود.

رییس جمهور غنی، هفته گذشته در دومین نشست پروسه کابل گفت: حاضر است طالبان را به عنوان یک حزب سیاسی به رسمیت بیشناسد و زمینه سهم گیری آنان در قدرت فراهم گردد، برای پیشبرد صلح باید چوکات سیاسی ایجاد شود، راه برای برگزاری انتخابات هموار شود؛ چوکات حقوقی وضع شود، قانون اساسی بازنگری شود، و برای رهایی زندانیان طالبان و کشیدن نام افراد این گروه از لیست سیاه راه‌های قانونی جستجو گردد".

همچنان تاکید کرد که طالبان باید دولت افغانستان را به رسمیت بشناسد و از روند قانون اساسی ، و برنامه های ملی حمایت کنند.

اما طالبان در واکنش به این پیشنهاد حکومت افغانستان، گفته است که این طرح به معنای تسلیم شدن آنان، به حکومت افغانستان است.

با این حال، معاون وزارت خارجه ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفت: این طرح ارایه شده یک روند با وقار، برای رسیدن به یک ساختار سیاسی است نه به مفهوم تسلیم شدن طالبان. این مقام امریکایی پیشنهادات غنی به طالبان را "شجاعانه" خوانده گفت حکومت افغانستان محتاطانه به خواست طالبان گوش داده و به شماری از این خواسته ها پاسخ داده است.

امریکا: طالبان باید طرح صلح راجدی بگیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد