امریکا-طرف-اصلی-جنگ-با-طالبان-می-باشد

معاون شورای عالی صلح افغانستان می گوید که مذاکرات امریکا با طالبان به روند صلح کمک می کند، زیرا واشنگتن یکی از طرف‌های اصلی جنگ با این گروه است.

به گزارش افغان نیوز: سردار محمد نادر نعیم، معاون شورای عالی صلح افغانستان روز دوشنبه 17 دسامبر طی نشست خبری در کابل گفت؛ بیشتر افراد سوال می‌کنند که چرا حکومت افغانستان بجای امریکا در مذاکرات صلح با طالبان وارد صحنه نمی‌شود اما او پاسخ داد که امریکا یکی از طرف‌های اصلی جنگ با طالبان است.

او تاکید کرد، طالبان تلاش دارند با کسانی وارد مذاکرات صلح شوند که بیشترین صلاحیت را داشته باشند که امریکا یکی از گزینه‌های آنهاست.

از سوی دیگر، عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز جمعه گذشته در شهر پشاور این کشور با خبرنگاران گفته بود، اسلام آباد میزبان گفتگوی صلح امریکا با طالبان خواهد بود.

وزارت امور خارجه افغانستان هم از میزبانی پاکستان مبنی به مذاکرات صلح امریکا با گروه طالبان استقبال کرده است.

حکومت امریکا اخیراً گفته بود، واشنگتن در زمینه مذاکرات صلح با طالبان عجله دارد و باید سرنوشت مذاکرات صلح حکومت افغانستان با طالبان پیش از برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور معلوم گردد.

براساس جدول زمانی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، قرار است انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور بتاریخ 20 آوریل 2019 برگزار گردد.

امریکا طرف اصلی جنگ با طالبان می باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد