امریکا-میزبانی-ایران-از-مذاکرات-صلح-سازنده-است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیوند به نشست بین‌الافغانی در تهران می‌گوید که میزبانی ایران از مذاکرات صلح افغانستان ممکن سازنده باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه(۱۶، سرطان) در نشستی با خبرنگاران، گفت که همسایگان افغانستان باید نقشی سازنده برای برقراری صلح پایدار در این کشور داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظها ر داشت: ما می‌دانیم که ایران میزبان هیأت طالبان بوده و نقش همسایگان افغانستان را در آینده درک می‌کنیم.

پرایس اظهار داشت؛ حکومتی که ممکن است با استفاده از زور و اسلحه در افغانستان به قدرت برسد، مشروعیت و حمایت جامعه بین المللی و پشتیبانی مردم افغانستان را نخواهد داشت.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: ما از نقش قطر در گفت‌وگوهای افغانستان قدردانی و از ادامه این گفت‌وگو را در دوحه حمایت می‌کنیم.

این درحالی است که نشست بین‌الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان، روز گذشته به میزبانی کشور ایران در تهران برگزار شد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در این نشست با اشاره به شکست ایالات متحده آمریکا در افغانستان و حضور بیش از دو دهه در این کشور که موجب خرابی‌های بسیاری شده است، گفت: امروز مردم و رهبران سیاسی افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات دشوار اتخاذ کنند.

امریکا: میزبانی ایران از مذاکرات صلح سازنده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد