امریکا-میلیون-دالر-برای-بهبود-امنیت-غذایی-در-کشور-کمک-می‌کند

ایالات متحده امریکا اعلام کرده که مبلغ ۱۵۰ میلیون دالر را برای توانمندسازی زنان و بهبود امنیت غذایی مردم به افغانستان کمک می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ اداره انکشافی بین‌المللی امریکا روز جمعه (21 اسد) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که ۳۰ میلیون دالر این پول، برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در افغانستان در نظر گرفته شده است.

طبق این اعلامیه، قرار است که این پول از طریق ادارۀ ملل متحد برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان به مصرف برسد.

این اداره گفته است که پس از حاکمیت طالبان در افغانستان، محدودیت‌ها بر ابتدایی‌ترین حقوق زنان و دختران افغان افزایش یافته و زنان توسط حکومت سرپرست در منزل محصور شده اند.

این اداره افزوده است که مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم بسته شده اند، دسترسی زنان به کار در مرکز و ولایات صرف به سکتور صحت محدود شده و خشونت علیه آنان افزایش یافته است.

اعلامیه این اداره گفته که با این کمک‌ها خدمات لازم برای زنان و دختران فعال شده و دسترسی زنان افغانستان به خدمات اجتماعی افزایش می‌یابد.

در اعلامیه گفته شده است که کمک‌های ادارۀ انکشافی بین‌المللی ایالات متحده نشان می‌دهد که این کشور از زنان و دختران افغانستان حمایت می‌کند.

اداره انکشافی بین‌المللی ایالات متحده امریکا در سومین اعلامیه‌ای خود به منظور حمایت از امنیت غذایی و سکتور زراعت در افغانستان، ۸۰ میلیون دالر دیگر به این کشور کمک کرده است.

ایالات متحده گفته که این کمک‌ها توسط سازمان خوراکه و زراعت ملل متحد (FAO) در زمینه امنیت غذایی در افغانستان، حمایت از دهقانان و زنان سرپرست خانواده هزینه خواهد شد.

طبق این اعلامیه، همچنان این کمک به کسب و کارهای زراعتی در مقیاس متوسط در افغانستان موثر خواهد بود.

امریکا 150 میلیون دالر برای بهبود امنیت غذایی در کشور کمک می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد