امریکا-و-طالبان-هنوز-روی-برخی-مسائل-اختلاف-دارند

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر مدعی است که تا کنون زمان دقیق امضای تفاهمنامه صلح با هیات امریکایی مشخص نشده است؛ زیرا دوطرف هنوز روی برخی مسائل جزئی اختلاف دارند.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، امروز یک شنبه(27، اسد) در صفحه تویتر خود نوشته است که تا کنون زمان دقیق امضای توافقنامه صلح با هیات امریکایی روشن نشده و هر وقت جزئیات باقی مانده در توافق نهایی شد زمان امضای این توافق نیز اعلان می شود.

آقای شاهین در صفحه تویتر خود افزوده است :" ما مطمین هستیم که در افغانستان یک بار دیگر یک استقلال به معنی واقعی آن اعاده شود که همه مردم به آن افتخار کنند."

از سوی هم، واشنتگن پست گزارش‌داده که توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان نهایی شده؛ اما اگر طالبان با برقراری آتش‌بس توافق نکنند، خطر شکست این مذاکرات نیز وجود دارد.

این در حالی است که گروه طالبان با هیات امریکایی تا کنون هشت بار در قطر در مورد روند صلح افغانستان مذاکره نموده اند.

از سوی هم برخی از نمایندگان کانگرس امریکا توافق این کشور با گروه طالبان به عنوان یک اشتباه دونالد ترامپ تلقی نموده و از ظهور دوباره گروه داعش و القاعده در افغانستان هشدار داده است.

سناتور لیندسی گراهام یکی از سناتوران جمهوری خواه ایالات متحده امریکا گفته است که توافق دونالد ترامپ با طالبان شبیه اشتباه اوباما در توافق هستوی با ایران است.

در عین حال، دونالد ترامپ به روز شنبه با شماری از مقامات امریکایی در کاخ سفید در مورد افغانستان بحث نموده و در صفحه تویتر خود نوشت که عنقریب ما در یک توافق با طالبان نزدیک شده ایم.

امریکا و طالبان هنوز روی برخی مسائل اختلاف دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد